صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

وزیر کشور به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده رفسنجان وارد این شهرستان شد و با همراهی استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان و جمعی از مسئولان از نزدیک وضعیت شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز، ۹ مرداد‌ ماه به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده رفسنجان وارد این شهرستان شد و با همراهی استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان و جمعی از مسئولان از نزدیک وضعیت شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در حاشیه این بازید با اشاره به بارش‌های فراوان چند روز اخیر در استان گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی میزان بارش‌های منطقه حدود ۱۲۵ میلیمتر بوده است که سبب شد حجم بسیاری سیلاب وارد شهر شود. به ویژه حجم این سیل از نیمه شب بیشتر و سبب آب گرفتگی شد.

وی با اعلام آمادگی برای کمک به رفع سریعتر مشکلات ناشی از سیل در رفسنجان گفت: حجم خوبی از امکانات وارد شهر شده تا کمک کنند زودتر مشکلات رفسنجان برطرف شود. روستای کوثر ریز نیز از نزدیک بازدید شد و هلال‌احمر، بسیج و گروه‌های جهادی در حال امداد رسانی هستند. همچنین مقرر شد یکی از شرکت‌های منطقه در این روستا مستقر و مسائل را به سرعت بررسی و برای رفع آن‌ها به مردم کمک کند.

وزیر کشور با اشاره به حضور نماینده بنیاد مسکن در شهرستان برای ارزیابی خسارت‌ها گفت: در مجموع مدیریت مسئولان استان و حضور سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و هلال‌احمر در شهرستان خوب بوده است.

وی با اشاره به امکان اسکان اضطراری مردم در مکان‌های مشخص شده و همچنین آمادگی هلال‌احمر برای حل مشکلات تغذیه‌ای سیل‌زدگان، گفت: خسارات بخش کشاورزی و باغات پسته ارزیابی می‌شود و دولت تلاش دارد که برای کاهش و جبران بخشی از این خسارات کمک کند.

وحیدی در ادامه به سفر رئیس جمهور به استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مقرر شده است در این هفته به کرمان سفر کنند که با توجه به سیل‌های اخیر شرایط بررسی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود. 

انتهای پیام