صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۵۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از مشارکت شاعران شیراز در محفل وداع شاعرانه با سردار بی سر، شهید حاج عبدالله اسکندری خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، هاشم کرونی، مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس امروز، 12 مرداد در جمع خبرنگاران از مشارکت شاعران شیراز در محفل وداع شاعرانه با سردار بی سر، شهید حاج عبدالله اسکندری خبر داد و گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و بازگشت پیکر مطهر سردار شهید حاج عبدالله اسکندری، محفلی شاعرانه در وداع با این شهید بزرگوار برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: گرچه معتقدیم عروج عاشورایی سردار شهید اسکندری هر هنرمند آزاده‌ای را به واکنش وا خواهد داشت اما به صورت ویژه از شاعران ارجمند عاشورایی و شاعران عرصه مقاومت برای شرکت در این فراخوان دعوت به عمل می‌آوریم.

کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: شاعران ارجمند می‌توانند تا پایان روز جمعه، ۱۴ مرداد ماه اشعار خویش را در وداع با آن شهید ارجمند، صرفاً از طریق شماره واتساپ ۰۹۱۷۴۰۵۸۸۷۳ ارسال کنند و در تعداد، قالب، حجم و شکل آثار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: از آنجا که مراسم تشییع پیکر مطهر شهید همزمان با عاشورای حسینی انجام خواهد شد، امید است با یاری حضرت حق در تاسوعای حسینی و در آستانه تشییع پیکر این سردار بی سر، بتوانیم این محفل شاعرانه را در جوار پیکر مطهر شهید برگزار کنیم.

کرونی تصریح کرد: این برنامه در حقیقت با ماهیتی خودجوش و بر اساس عشق و ارادت شاعران عاشورایی باورمند به مفهوم مقاومت شکل گرفته است اما مجموعه‌های فعال در عرصه ایثار و پایداری نظیر سازمان بسیج هنرمندان استان فارس و کنگره بزرگداشت سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، ارشاد در همراهی با حوزه هنری این رویداد را برگزار خواهند کرد.

وی در پایان اظهار کرد: گرچه بنا به فرمایش معصوم هیچ روزی همانند عاشورا نیست اما باید باور داشت حقیقت عاشورا و کربلا در همه زمان‌ها و مکان‌ها امتداد خواهد داشت زیرا این خون مقدس و مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که در رگ رگ تاریخ می‌جوشد تا حقیقت زنده بماند.

انتهای پیام