صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۷۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد از پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید به صورت رایگان خبر داد.

محسن دیمه‌کار، رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی مشهد به عنوان یکی از 18 دانشکده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، تنها دانشگاه تخصصی و قرآن بنیان کشور برای سال تحصیلی جدید از میان آقایان و بانوان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌‌های قرآنی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دوره‌های روزانه دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: امسال با مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان طلاب سطح دو حوزه نیز در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌صورت ظرفیت اختصاصی و تحصیل رایگان جذب دانشجو خواهیم داشت.

دیمه‌کار اضافه کرد: دانشکده علوم قرآنی مشهد به‌عنوان یکی از مراکز دانشگاهی تخصصی آموزش علوم و معارف قرآن کریم در پایتخت معنوی ایران اسلامی از سال 1380 تأسیس شده و تلاش می‌کند، در سال تحصیلی جدید با پذیرش مشتاقان به ساحت قرآن گامی در جهت مهجوریت‌زدایی از ثقل اکبر رسول خدا(ص) و تربیت نیروهای متعهد، مؤمن و توانمند در حوزه علوم و معارف قرآنی در زمینه‌های تدریس، تحقیق و تبلیغ بردارد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد درخصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی 1401-1402، گفت: دانشکده علوم قرآنی مشهد امسال 40 نفر در مقطع کارشناسی و 44 نفر در مقطع ارشد جذب خواهد کرد، ضمن اینکه دانشگاه در حال پیگیری جهت اختصاص ضرایبی از سازمان سنجش است که در صورت تایید، این ظرفیت‌ها به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه همه مراحل تحصیل در این دانشکده رایگان است، درخصوص نحوه پذیرش دانشجو، بیان کرد: در دو مقطع کارشناسی و ارشد همه پذیرش‌ها از طریق کنکور سراسری بوده و داوطلبان مجاز شده بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری می‌توانند کد رشته محل دانشکده علوم قرآنی مشهد را انتخاب و پس از قبولی نهایی نسبت به ثبت‌نام و تحصیل اقدام کنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد افزود: با توجه به اعلام نتایج اخیر کنکور سراسری، داوطلبان مجاز شده در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی و معارف اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور کد رشته 35540 را انتخاب کنند.

وی در خصوص نحوه پذیرش جدید طلاب برای سال تحصیلی پیش‌رو نیز بیان کرد: آقایان و بانوان طلبه واجدِ شرایط، پس از قبولی در آزمون ورودی اختصاصی ویژه طلاب که با نظارت سازمان سنجش صورت می‌گیرد و نیز کسب امتیازات لازم در مصاحبه ورودی می‌توانند برای نیمسال اول سال 1402 ـ 1401 در مقطع کارشناسی‌ارشد در یکی از دانشکده‌های علوم قرآنی مشهد، قم، تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه و میبد تحصیل کنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد در ادامه به تشریح رشته‌های تحصیلی در این مجموعه پرداخت و بیان کرد: رشته‌های این دانشکده در حال حاضر در مقطع ارشد، رشته علوم قرآنی و با دو گرایش اعجاز و ادبی بوده و در مقطع کارشناسی، رشته علوم قرآن و حدیث است.

دیمه‌کار تصریح کرد: علاوه بر تحصیل رایگان و تسهیلاتی که برای همه دانشجویان براساس ضوابط وزارت علوم همچون ارائه وام‌های شهریه، ضروری، ازدواج، ودیعه مسکن و تحصیلی در نظر گرفته شده است، بهره‌مندی از کادر آموزشی متخصص و متعهد شامل 9 عضو هیئت علمی و استفاده از دیگر مدرسان مجرب مراکز مهم آموزشی مشهد مقدس از دانشگاه‌های فردوسی، علوم‌ اسلامی رضوی، جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه و دیگر مراکز علمی و پژوهشی، ارائه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان غیربومی مشهد و برگزاری کلاس‌های درسی مجزا برای آقایان و بانوان از جمله مزایای دیگر تحصیل در این دانشکده است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی مشهد با اشاره به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی این دانشکده تصریح کرد: همه متقاضیانی که در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، فقط تا پایان زمان تعیین شده برای انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش فرصت دارند تا در دوره روزانه رشته علوم قرآن و حدیث با کد 35540 در مقطع تحصیلی کارشناسی دانشکده علوم قرآنی مشهد ثبت‌نام کنند و پس از اعلام نتایج نهایی و طی کردن مراحل تکمیلی ثبت‌نام دانشجوی قرآنی این مرکز علمی باشند.

وی در پایان اظهار کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاع بیشتر درخصوص نحوه و شرایط پذیرش در این مجموعه قرآنی، می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی WWW.QURAN.AC.IR و یا شماره‌های تماس 05138449600 و 05138449700 اقدام و یا به صفحه مجازی دانشکده در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/u_quran و پیام‌رسان سروش https://sapp.ir/u_quran مراجعه کنند.

انتهای پیام