صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

امام‌جمعه ارومیه گفت: ورود خرافات در برخی عزاداری‌ها و مراسمات با ورود مسئولان و کارشناسان قابل رفع است که در این زمینه باید اقدام جدی انجام پذیرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۲۱ مرداد در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سال‌روز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: استقامت آزادگان در دوران اسارت نیز نمونه والایی از ایثار و مقاومت بود که یابد همواره زنده نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه ۲۳ مرداد روز مقاومت نام‌گذاری شده است، افزود: در این روز حزب‌الله لبنان در جنگ  ۳۳روزه با مقاومت بر دشمن پیروز شد، مسئله مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن اساس دین اسلام است و اگر ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان نبود، کشور در دست بیگانگان بود بنابراین نتیجه مقاومت باعث شده اکنون تمام دنیا از ایران حساب ببرند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: امروز شاهدیم که دشمنان اسلام و مسلمانان در منطقه و جهان در برابر مقاومت اسلامی عاجز مانده‌اند و پس از هزینه‌های چندین میلیارد دلاری این عجز و ناتوانی را فریاد می‌زنند.

وی شهدای جبهه مقاومت را اسوه و الگوی ایستادگی در برابر دشمن عنوان کرد و گفت: رشادت رزمندگان و تقدیم جان در جبهه‌های مقاومت باعث شده تا امروز این اقتدار را شاهد باشیم، ایستادگی و غیرت اسلامی رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی باعث اقتدار، عزت و آرامش کنونی است و بر همین اساس پاسداشت مقاومت اسلامی ضروری است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به سفرهای استانی دولت تصریح کرد: مدیران و مسئولان استانی باید در خصوص جذب بودجه و اعتبارات اختصاص یافته در سفر استانی رئیس جمهور در بخش‌های مختلف تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: اقدام جهادی در تحقق وعده‌ها و نیز فعالیت شبانه‌روزی برای خدمت صادقانه باید در راس امور مدیران دولت در استان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها یادآور شد: در این عرصه هم علاوه بر لزوم همراهی مردم و صبر و مقاومت، اهتمام ویژه مسئولان برای حل مشکلات بسیار ضروری است.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در عزاداری دهه اول محرم امسال اضافه کرد: باید تلاش کنیم سال به سال کیفیت عزاداری افزایش یابد، باید نقاط قوت و ضعف عزاداری‌ها استخراج و نسبت به تقویت نقاط قوت و زدودن نقاط ضعف تلاش شود، ورود خرافات در برخی عزاداری‌ها و مراسمات با ورود مسئولان و کارشناسان قابل رفع است که در این زمینه باید اقدام جدی انجام پذیرد.

 

انتهای پیام