صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌شک فرایند پیشرفت پایدار به شرایط مختلف بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها توسعه و تقویت تشکل‌های مردمی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، ۲۸ مرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ارومیه با تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: اکنون دولت‌ها و مردم قبول کرده‌اند که مناسبت‌ترین راه برای حل مشکلات و نیز اداره کشور و رسیدن به یک وضعیت مطلوب از نظر پیشرفت فردی و اجتماعی، تنها با ایجاد تشکل‌های گوناگون مردمی امکان‌پذیر است.

وی افزود: بی‌شک فرایند پیشرفت پایدار به شرایط مختلف بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها توسعه و تقویت تشکل‌ها است و با گسترش وظایف دولت‌ها، بهترین و سهل‌ترین راهکار برای توسعه و پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، بهره‌گیری از این ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد برای اداره امور است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه ادامه داد: پس تشکل‌های توانمند به عنوان یکی از بهترین سیاست‌های دولت به عنوان ابزاری برای سپردن امور مردم به خود مردم عمل کرده و فرصت بسیار خوبی برای پرداختن به وظایف اساسی خود است.

وی با تبریک روز مقاومت اسلامی عنوان کرد: بی‌تردید آن ایمان و معامله‌ای که مقاومت اسلامی با خدا دارند توانسته جبهه مقاومت را در بلاد اسلامی به وجود آورد و در این راستا خدا در قرآن کریم فرمود، کسانی در راه خدا جان می‌دهند، تا از یک تمرد و تجاوز و ظلم و تعددی جلوگیری کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: از زمان پیامبر(ص) وقتی ایشان اصحاب را جمع کرده و به آنها اعلام می‌کند که دشمن در حال تجاوز و جبهه‌گیری است، یک جبهه مقاومت را تشکیل داده که جهاد و شهادت برای آنها افتخار بزرگی بود و در عصر حاضر نیز سردارانی مانند شهید سلیمانی و سایر شهدا، این را به منصه ظهور گذاشته و ثابت کردند که همانند اصحاب پیامبر(ص) عاشق جهاد و شهادت هستند تا بتوانند به اسلام و مسلمانان، رفاه و امنیت به ارمغان آورند.

وی به روزجهانی انسان‌دوستی اشاره و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام در همه روزها و ایام، مردم و جامعه بشری را به دوستی فراخوانده و این روز مختص ایام خاصی نیست و از سوی دیگر این دین آسمانی همواره تاکید بر ایجاد انس و الفت بیشتر در جامعه دارد.

 

انتهای پیام