صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱

استاندار کردستان با ابراز تأسف از کم‌کاری در ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان سرمایه‌های معنوی، از فعالان حوزه فرهنگ و هنر، نویسندگان و فرهیختگان دعوت کرد تا این کم‌کاری را جبران کنند.

به گزارش ایکنا از کرستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 29 مردادماه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، اظهار کرد: آزادگان با تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها لحظه‌ای از راهی که در آن قدم گذاشته بودند، کوتاه نیامده و با استقامت خود تاریخ افتخارات دفاع مقدس را تکمیل کردند.

وی با اشاره به وجود روزهای سخت در تاریخ کشورمان، دفاع مقدس را از برجسته‌ترین نقاط قوت، استقامت و بیداری و مقاومت یک ملت در برابر همه دنیای استکبار نام برد و افزود: در شرایطی که نظام نوپای جمهوری اسلامی هنوز ساختارهای حکومتی خود را محکم نکرده بود، با جنگی نابرابر مواجه شد.

استاندار کردستان بیان کرد: در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان به دست بیگانگان افتاده و تنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس با وجود فشارهای جهانی علیه انقلاب اسلامی و طولانی بودن جنگ، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی نصیب دشمن نشد.

وی با غیرقابل باور شمردن شکنجه‌ و رنج‌های آزادگان در دوران اسارت برای نسل‌های جدید گفت: افشای فجایع زندان ابوغریب در زمان جنگ آمریکا و عراق، هیاهوی زیادی در جهان به پا کرد اما رنج‌ اسرای ایرانی در همان زندان در هیچ رسانه‌ای بازتاب نیافت.

زارعی‌کوشا استقامت و ایثارگری آزادگان را برگرفته از صبر و استقامت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) توصیف کرد و با ابراز تأسف از کم‌کاری در ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان سرمایه‌های معنوی، از فعالان حوزه فرهنگ و هنر، نویسندگان و فرهیختگان دعوت کرد تا این کم‌کاری را جبران کنند.

وی در پایان یادآور شد: آزادگان از ماندگارترین گنجینه‌های دوران دفاع مقدس هستند که به واسطه ایثار و استقامت آن‌ها، ۲۶ مرداد در تقویم افتخارات کشور برای همیشه ثبت شد.

گفتنی است؛ در این مراسم معنوی از تعدادی از آزادگان و اسرای استان کردستان با حضور استاندار تجلیل شد.

انتهای پیام