صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۸۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد از تشکیل کمیته فرهنگی و آموزش اربعین حسینی خانواده و بانوان با ۱۴ کارگروه تخصصی به منظور ساماندهی و هم‌افزایی فعالیت‌های مختلف در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد، 30 مردادماه در نشست کمیته فرهنگی و آموزش اربعین بانوان و خانواده اظهار کرد: کمیته فرهنگی و آموزش اربعین حسینی خانواده و بانوان با 14 کارگروه تخصصی به منظور ساماندهی و هم‌افزایی فعالیت‌های مختلف در مراسم اربعین شکل گرفته است.

حسینی‌مطلق افزود: زمینه‌سازی تحقق تمدن نوین اسلامی، تعمیق، تعالی و گسترش معرفت به امام حسین(ع) و حرکت عظیم فرهنگی اربعین در جهان، تعالی معنوی فردی و اجتماعی و رشد فضائل اخلاقی، تقویت وحدت و همگرایی میان امت اسلامی و توسعه تعاملات بین اقوام و پیروان ادیان و همچنین ارتقا و تعمیق فرهنگ زیارت و پویایی و پایایی تأثیرات آن از جمله اهدافی است که کارگروه فرهنگی و آموزش خانواده و بانوان اربعین دنبال می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل 14 کارگروه ذیل کمیته خانواده و بانوان اربعین حسینی، افزود: کارگروه تبلیغی و ترویجی با محوریت جوانی جمعیت، الگوی سوم زن مسلمان و سبک زندگی ایرانی اسلامی و کارگروه‌های رسانه، بهداشت، شعر و ادب، علمی و پژوهشی، بین الملل، ایثارگران، قرآن و نماز، ورزش و‌... تشکیل شده است.

حسینی‌مطلق یادآور شد: استان یزد مجوز برپایی 54 موکب را در مسیر اربعین دارد، بیشترین این موکب‌ها در کاظمین و سامرا و چند موکب نیز در کربلا و نجف مستقر هستند که این برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با خانواده و بانوان در این موکب‌ها اجرایی می‌شوند.

یادآور می‌شود در ستاد مرکزی اربعین 17 کمیته تخصصی تشکیل شده که کمیته فرهنگی و آموزش خانواده و بانوان با نظارت دفتر امور زنان و خانواده استانداری تشکیل شده است.

اعضای ستاد هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزش بانوان و خانواده اربعین؛ کمیته بانوان اربعینی، امور بانوان و خانواده وcارت کشور، بسیج جامعه زنان، امور بانوان ستاد عتبات، امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حفظ آثار و مشارکت‌های زنان در دفاع مقدس، نماینده حوزه‌های علمیه خواهران و نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام