صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۰۸۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز از ثبت 403 وقف در سطح شهرستان سقز خبر داد و گفت: اغلب موقوفات شهرستان سقز با نیت کمک به مساجد وقف می‌شود.

جهاندار امجدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: وقف یکی از آموزه‌های دین اسلام، سنت رسول اکرم(ص) و نوعی ایثار و از خودگذشتگی و راهی پایدار و مطمئن برای جبران نیازهای جامعه و دستگیری از همنوع و کم کردن فاصله طبقاتی و برقراری عدالت اجتماعی است.

وی از ثبت 403 وقف در سطح شهرستان سقز خبر داد و افزود: اغلب موقوفات شهرستان سقز با نیت کمک به مساجد وقف می‌شود در حالیکه امروز به وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه نیاز داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز بیان کرد: کمک به فقرا و نیازمندان، کمک به ایتام و افراد بی‌سرپرست، کمک به مساجد و اماکن مذهبی، کمک به دانش‌آموزان و کمک به تأمین جهیزیه افراد بی‌بضاعت از جمله نیازهای روز جامعه به وقف‌های جدید است.

وی با ییان اینکه از این تعداد موقوفه سقز پنج مورد تکیه، ۳۵۰ مورد مسجد و حسینیه، ۱۹ مورد بقعه متبرکه و مابقی منازل شخصی و ... بوده است، افزود: تعداد یک هزار و ۹۰۰ رقبه نیز در شهرستان سقز وجود دارد.

امجدی به موقوفات شاخص استان کردستان اشاره و اظهار کرد: موقوفات حاج صالح اخوان، ملا ابراهیم، حسن نامداری، محمد رحیم و محمد کریم، نورالنساء خانم و محمود بیگ‌قوخ از موقوفات شاخص شهرستان سقز هستند.

وی افزود: واقف خیراندیش سقزی حاج محمد معروفی، یکباب منزل مسکونی خود واقع در شهر سقز را به منظور کمک به فقرا و ایتام شهرستان سقز وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سقز در پایان یادآور شد: مردم خیر سقز می‌توانند با وقف اموال خود ضمن مشارکت در این کار خداپسندانه موجب ‌شوند تا بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

انتهای پیام