صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۱۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه کرمان در رتبه سوم پرداخت مالیات در کشور قرار دارد، گفت: خواسته استان این است که در لایحه بودجه سال آینده تعدیل مالیات استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، امروز، ۷ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با بیان اینکه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان نماینده وزیر در استان است، گفت: ادارات کل مالیاتی، گمرک، اموال تکمیلی، بانک‌ها، بیمه و بورس منطقه‌ای استان تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی هستند.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این است که ریل‌گذاری و نگاه حکمرانی اقتصادی استان تغییر کند، گفت: نگاه وزارت اقتصاد بر این است که طرح‌های اقتصادی دولت مبتنی بر نوعی از حکمرانی و داده باشند تا در موضوعات اقتصادی شفافیت ایجاد کرده و از رانت و فساد جلوگیری کند.

سلطانی‌نژاد شفافیت در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی و همچنین انضباط مالی و پاسخگویی دولت را از محورهای کار اداره کل اقتصاد و دارایی استان برشمرد و گفت: تدوین سند مدیریت مالی دولت برای استقرار یک پارچه اطلاعات مالی از اقدامات مهم است تا از رسوب پول در بخش‌های دولتی جلوگیری شود و پول‌ها به صورت مستقیم به ذینفعان پرداخت شود که از آن به عنوان خزانه‌داری الکترونیک یاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ادامه به اقدامات انجام شده در اواخر سال ۱۴۰۰ و ۵ ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: برای نخستین بار تسهیلات بانکی در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ قانونمند شده و ۸ هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی تسهیلات ارائه شده که تثبیت اشتغال موجود را به دنبال داشته است و بیش از ۳۰ برابر منابعی بوده که در سنوات گذشته پرداخت می‌شده است.
 
وی از راه‌اندازی سامانه جامع اطلس سرمایه‌گذاری استان کرمان با همکاری اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: در حال حاضر در این سامانه ۷۸ فرصت سرمایه‌گذاری بارگذاری شده و قابل رویت برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

سلطانی‌نژاد با اشاره به جذب ۱۹ میلیارد تومانی سرمایه خارجی و با بیان اینکه امیدواریم با رفع تحریم‌ها این آمار در استان کرمان که فرصت‌های بسیاری دارد را افزایش دهیم، گفت: باید مسیر سرمایه‌گذاری استان را تغییر داد که این امر مشارکت همه بخش‌های سرمایه‌گذاری را می‌طلبد تا این امر بر اساس الگوی تامین مالی انجام شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان نتوانسته حق خود را از منابع صندوق توسعه ملی دریافت کند، گفت: پیشنهاد شده مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ به صورت هدفمند به توسعه استان کمک کند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه فضای کسب و کار استان خوب نیست، گفت: اقدامات اساسی باید در این زمینه انجام شود که درگاه ملی مجوزهای کشور یکی از اقداماتی است که به این رونق کمک خواهد کرد. تاکنون در بخش‌های مختلف یک‌هزار و ۷۰۰ مجوز در سامانه بارگذاری شده است و همه افرادی که مجوز دارند می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند.

وی به درآمد‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش استان کرمان با ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشور از نظر پرداخت مالیات قرار دارد که با توجه ارقام مالیات استان‌ها این رقم برای کرمان سازگار نیست و خواسته استان این است که در لایحه بودجه سال آینده تعدیل مالیات استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام