صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۲۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی امروز از مسائل مهم کشور است گفت: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور استفاده شود اما در زمینه فرهنگ باید با جنبه‌های اثباتی حرکت کرد و نمی‌توان تنها با اقدامات سلبی جواب گرفت.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، امروز، 10 شهریورماه در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار کرد: مردم متدین، شهیدپرور و صبور یزد که در چندین دهه در جهت استقرار این نظام و عزت این کشور فداکاری کردند و امروز هم کماکان با وجود همه مشکلاتشان تلاش می‌کنند، شایسته خدمت بی‌منت هستند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات استان یزد بیان کرد: مشکل آب نه تنها مشکل یزد بلکه مشکل تمام کشور است اما باید برای آن برنامه‌ریزی شود به عنوان نمونه اکنون برای بهره‌برداری و مطالعه آب‌های ژرف اعتبار گذاشته شده و در برخی استان‌ها نیز عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از آب دریا نیز عملیاتی شده است، افزود: با این وجود مدیریت آب بسیار مهم است و قوه قضاییه نیز برای انتقال آب هر کجا لازم باشد در کنار دولت است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی امروز از مسائل مهم کشور است گفت: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور اعم از منابر، مساجد و مراکز فرهنگی دیگر استفاده شود اما مسائل فرهنگی را به طور عمده باید با اقدامات اثباتی انجام داد و اقدامات سلبی همه جا جواب نمی‌دهد.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: یکی از مشکلات یزد، مسائل بافت شهری است و بخش قابل توجهی از شهر و استان یزد، محدوده میراث فرهنگی است و در دنیا فقط پنج شهر وجود دارد که ثبت جهانی شده و یکی از آنها یزد است اما باید ضمن حفظ شهر تاریخی، راهی برای معذوریت‌های تاریخی مردم پیدا کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که در این مسئله در سراسر کشور و به شکل ویژه در یزد همکاری و تعامل داشته باشد اما برخی از این موارد را دولت باید کمک کند تا معذورات مردم کم شود.

انتهای پیام