صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه اربعین پرچم برافراشته تبلیغ دین و حاکمیت ارزش‌های اسلامی است، گفت: خدمت به زوار و همکاری در برپایی اجتماع عظیم اربعین، تعظیم شعائر الهی است.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ۱۸ شهریور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ حکومت‌های غیر الهی سابقه بیشتری دارند اما حکومت‌های الهی مانند حکومت حضرت یوسف که محبوب‌ترین و کارآمدترین حکومت در تاریخ مصر بوده، ایجاد شده است.

وی حکومت حضرت داوود، سلیمان و حضرت موسی(ع) و حکومت نبی مکرم اسلام(ص) را از حکومت‌های الهی دانست که در طول تاریخ برپا شده است و ادامه داد: حکومت امام زمان(عج) کامل‌ترین حکومت الهی خواهد بود، چراکه خطوط کلی حکومت آن حضرت عمل به کتاب و سنت، آموزه‌های قرآنی و نبوی است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه تأمین سعادت دنیوی و اخروی بشر و راهنمایی انسان‌ها در گرو وابسته به شخصیتی است که به همه جهات کامل بوده و از هرگونه پلیدی به دور است و چنین شخصیتی امام زمان(عج) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به ویژگی‌های حکومت امام زمان(عج)، تشکیل یک حکومت واحد جهانی و احیا و گسترش اسلام را از ویژگی حکومت آن حضرت دانست و گفت: دیگر ویژگی حکومت امام زمان(عج) گسترش عدالت در تمام سطوح جامعه و امنیت در تمام عرصه‌ها است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه امروز سخن از دهکده جهانی، سازمان ملل و سازمان‌های جهانی است، یادآور شد: برخی از این سازمان‌ها تحت سیطره استکبار است و نمی‌توانند به وظایف خود به‌درستی عمل کنند اما اسلام ۱۴ قرن پیش از حکومت واحد جهانی سخن به میان آورده است.

وی با اشاره به اینکه در روایتی از نبی مکرم اسلام آمده است که اگر از دنیا یک روز باقی مانده باشد این روز آنقدر طولانی خواهد شد تا مردی از عترت من که همنام من است حاکم و زمامدار شود و زمین را که پر از ظلم و ستم شده است مملو از عدل و داد کند، ادامه داد: رشد و سعادت در سایه یک حکومت واحد است که شایسته‌ترین انسان بر آن حکومت کند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه نظام سلطه و عقب‌ماندگی‌های فرهنگی که بخشی از مردم را در بر گرفته است را موانع حکومت واحد جهانی دانست و گفت: استکبار و نظام سلطه از مسخ و عقب‌ماندگی فرهنگی مردم استفاده می‌کند و مردم را در مقابل حکومت واحد جهانی قرار می‌دهد ولی امام زمان(عج) این موانع را کنار می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه در روایات اسلامی آمده است که اگر کسی در جهت برآورده شدن حاجت برادر مسلمانش تلاش کند، مجاهد در راه خدا است، بیان کرد: کسی که در دورافتاده ترین منطقه تلاش می‌کند یا آن روحانی که در طرح هجرت در جاهای محروم در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می‌کند و کسی که در مواکب حسینی مشارکت دارد مجاهد در راه خدا است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه زائران اربعین در حال حرکت به سمت کربلا هستند، ادامه داد: برای زیارت اربعین در روز اربعین چهل ثواب نوشته شده است که نمونه آن ثواب حج مقبول، داشتن مقام شفاعت و همنشینی به ائمه اطهار است.

وی با اشاره به اینکه در اربعین سال ۶۱ هجری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اصولی پایه‌ریزی کردند که ماندگار شد، گفت: احیای اسلام و مبارزه با ظلم و احیای اسلام اصول اربعین حسینی است. اربعین پرچم برافراشته تبلیغ دین و حاکمیت ارزش‌های اسلامی و همکاری در برپایی اجتماع عظیم اربعین تعظیم شعائر الهی است.

شاهرخی با اشاره به نهمین سالگرد آیت‌الله سیدحسن طاهری خرم‌آبادی گفت: آیت‌الله طاهری صاحب کرسی تدریس و نامی شناخته شده در حوزه علمیه قم بودند؛ حضور در ادوار مختلف مجلس خبرگان، عضو جامعه مدرسین و نمایندگی امام راحل در سپاه از خدمات این روحانی مبارز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه ۱۹ شهریور ارتحال آیت‌الله طالقانی است که ارتحال وی باعث ایجاد غم و اندوه در کشور شد، گفت: روز ۲۰ شهریور سالگرد شهادت دومین شهید محراب، آیت‌الله مدنی است؛ این روحانی مبارز چندین سال در خرم‌آباد حضور داشت و مردم از معنویت آن حضرت بهره‌مند می‌شدند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام برای حیوانات حقوق قائل نشده است، یادآور شد: حیوان‌گردی در پارک‌ها یا معابر عمومی تضییع حقوق مردم است.

انتهای پیام