صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

حافظ پنج جزء قرآن کریم استان کردستان با تأکید بر اینکه شرکت در مسابقات قرآنی برای بنده نوعی امتحان کردن محفوظاتم بوده و هیچگونه انگیزه رقابتی برای حضور در مسابقات را ندارم، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم زمینه‌ساز تشویق و ایجاد انگیزه برای فعالان قرآنی و یک هم‌افزایی علمی بین حافظان قرآن بوده است.

محمدجواد قوامی، مقام اول حفظ پنج جزء مرحله استانی چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بنده ساکن شهرستان دهگلان بوده و از سن کودکی با قرآن کریم آشنا شده و انس پیدا کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه کار حفظ قرآن کریم را نیز بدون هیچ استادی آغاز کرده‌ام، افزود: تاکنون با پشتکار و تلاش بسیار به حفظ و تثبیت پنج جزء قرآن کریم شده‌ام.

این حافظ قرآن کردستانی بیان کرد: سطح کیفیت داوری و محل برگزاری مسابقات و امکانات و تجهیزات این دوره ازمسابقات قرآنی قابل قبول بوده است و رقابت بین متسابقان این دوره از رقابت‌های قرآنی به برکت قرآن کریم سالم بوده است.

وی به استفاده اساتید برجسته قرآنی و داوران کشوری در یان دوره از رقابت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: این امر زمینه‌ساز ارتقای سطح مسابقات قرآنی و دقت بیشتر در انتخاب برگزیدگان قرآنی خواهد شد.

قوامی با تأکید بر اینکه شرکت در مسابقات قرآنی برای بنده نوعی امتحان کردن محفوظاتم بوده و هیچگونه انگیزه رقابتی برای حضور در مسابقات را ندارم، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم زمینه‌ساز تشویق و ایجاد انگیزه برای فعالان قرآنی و یک هم‌افزایی علمی بین حافظان قرآن بوده است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری مسابقات ایجاد شور و نشاط معنوی بین خانواده‌ها و ترغیب آنها به تمسک به قرآن است و از آنجا که اسلام به عنوان برترین دین الهی، علمی‌ترین، کاربردی‌ترین و منطقی‌ترین دستورات زندگی دنیا و آخرت را در اختیار ما گذاشته، بایستی روز به روز در زندگی همه ما بیشتر گسترش یابد و هر چه بیشتر به اخلاق اسلامی آراسته شویم.

این حافظ قرآن کریم در پایان یادآور شد: یکی از بخش‌های بسیار موفق این دوره از رقابت‌های قرآنی اضافه شدن بخش تفسیر برای تمام شرکت‌کنندگان رشته‌های آوایی قرآن بوده است. که همین امر خود زمینه‌ای برای تفکر و تدبر بیشتر فعالان قرآنی خواهد شد.

انتهای پیام