صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۶۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، جعفر صفاخواه، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز، 27 شهریور، در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در بلوار 17 شهریور سمنان برپا شده و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه تا پایان شهریورماه، صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 23 از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل 15 غرفه صنایع‌دستی متنوع شهرستان سمنان شامل سفال و سرامیک، نازک‌کاری چوب، نساجی سنتی، بافته‌های‌داری (گلیم و جاجیم)، میناکاری مس  است.

صفاخواه با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، اصلی‌ترین رویداد تجاری و اطلاع‌رسانی در حوزه معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است افزود: این نمایشگاه حداقل سالی دو بار در زمان اوج مسافرت‌ها در استان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا هنرمندان فعال در استان سمنان با ارائه دستاوردها و محصولات تولیدی خود و در معرض بازدید قرار دادن کالاهای متنوع صنایع‌دستی، نسبت به نیازسنجی بازار، برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان یادآور شد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر جنبه تجاری، بازرگانی و اشتغال‌زایی، از منظر نشان دادن فرهنگ، هنر، سنت‌ها و نوآوری‌های هر منطقه به گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار موثر است.

صفاخواه افزود: آثار هنری که توسط هنرمندان هر منطقه خلق می‌شوند، نشان‌دهنده روحیه، خلق و خو و سلیقه اجتماعی جامعه میزبان است.

انتهای پیام