صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس ضمن اعلام صدور ۱۰ مجوز خانه قرآن جدید گفت: استان فارس ظرفیت خوبی در اجرای امور قرآنی دارد که بعضی از این ظرفیت‌ها بالقوه هستند و نیاز به تعامل و همکاری بیشتر دستگا‌ها فرهنگی جهت به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی، سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس ضمن اعلام صدور ۱۰ مجوز خانه قرآن جدید گفت: استان فارس ظرفیت خوبی در اجرای امور قرآنی دارد و لیکن بعضی از این ظرفیت‌ها بالقوه هستند که نیاز به تعامل و همکاری بیشتر دستگا‌ها فرهنگی جهت به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها است.

وی افزود: با هدف برگزاری کلاس‌های قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به منظور ترقی و پیشرفت در زمینه معارف اسلامی و علوم قرآنی در مناطق شهری و روستایی اقدام به صدور مجوز خانه‌های قرآن روستایی می‌شود.

موسوی تصریح کرد: آموزش قرائت قرآن کریم شامل سطوح روخوانی، روانخوانی و فصیح خوانی، آموزش حفظ قرآن کریم و ترجمه مفاهیم از جمله مهمترین وظایف خانه‌های قرآنی می‌باشد.

وی در پایان یادآور شد: خانه قرآن تشکلی است مردمی و غیر دولتی که مطابق ضوابط سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده و کانونی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در شهر‌ها و محلات به شمار می‌رود.

انتهای پیام