صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۷۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در سطح استان 21 درصد مدارس از نظر فنی ایمنی لازم را ندارند و از این تعداد 17.1 درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی بوده و 3.8 درصد نیز نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

قهرمان رحمانی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت ایمنی مدارس استان اظهار کرد: در سطح استان 21 درصد مدارس از نظر فنی ایمنی لازم را ندارند و از این تعداد 17.1 درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی بوده و 3.8 درصد نیز نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه 35 هزار دانش‌آموز در این مدارس ناایمن تحصیل می‌کنند، افزود: با کمک خیران در نظر است در اسرع وقت اقدامات لازم برای بازسازی و مقاوم‌سازی این مدارس انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: در سطح استان تعداد مدارس خشت گلی به صفر رسیده و دیگر چنین مدارسی در استان وجود ندارد، اما در سطح استان هنوز 320 مدرسه کانکسی وجود دارد که برای برچینی آنها نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس استان تصریح کرد: در سال گذشته 350 مدرسه دارای سیستم گرمایشی استاندارد شدند و در حال حاضر تعداد مدارس با سیستم گرمایشی غیراستاندارد در استان کاهش یافته و امسال نیز 320 کلاس درسی باقی‌مانده استاندارد می‌شوند.

 

 

انتهای پیام