صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۰۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ویژه‌برنامه‌های این سازمان را برای بزرگداشت ایام هفته وحدت اعلام کرد و گفت: جشن سالروز ولادت پیامبر(ص) همراه با اجرای تلاوت حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان در حافظیه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، مهدی نجابت، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز امروز، 18 مهرماه با بیان اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی و جشن‌هایی به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در شیراز اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای برنامه‌های هفته وحدت افزایش وحدت، همدلی و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی بیان کرد: شهر شیراز مهد اتحاد و همدلی در کشور بوده و مردم این شهر از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی عرصه‌ها حضور حماسی در صحنه داشته اند و به الگوی عینی برای کشور تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت در ایام هفته وحدت، اظهار کرد: این معاونت هر ساله در مناسب‌ها و ایام‌الله فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده و تلاش می‌کند که مردم محور اصلی این فعالیت‌ها باشند.

نجابت در ادامه هفته وحدت را از ایام مهم و تاثیرگذار در تاریخ و منشأ آثار و برکات زیاد در جهان اسلام دانست و گفت: در شرایطی که جهان اسلام با تهدیدها و تخریب‌های مستکبران و عوامل نفوذی آن‌ها مواجه است، همه وظیفه دارند با حفظ اتحاد مسلمین، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسراهای نقاط مختلف شهر با اجرای برنامه‌ها و جشن‌های متنوع از هفته وحدت استقبال گرمی می‌کنند، افزود: فرهنگسراهای بهمن بیگی، کتاب، کودک، شهروند، حکمت و پرتو جشن بزرگ میلاد را به ترتیب از روز سه‌شنبه، 19 مهر الی 23 مهرماه با ویژه برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که «امروز روز اتحاد دنیای اسلام است و وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است»، افزود: همچنین به دلیل تقارن با روز بزرگداشت حافظ در آرامگاه حافظیه جشن بزرگ و سرور با حضور اقشار مختلف مردم در روز پنج‌شنبه، 21 مهرماه برگزار خواهد شد.

نجابت اظهار کرد: در این مراسم قاری بین‌المللی، حامد شاکرنژاد به قرائت قرآن پرداخته است و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری به اراِئه بحث می‌پردازد؛ همچنین تئاتر طنز، اجرای موسیقی، نورپردازی و نورافشانی از دیگر ویژه برنامه‌های این جشن بزرگ خواهد بود.

وی در پایان بر لزوم اهمیت هفته وحدت اشاره کرد و افزود: هر سال سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تلاش مضاعفی نسبت به برگزاری هر چه با شکوه‌تر این برنامه‌ها و جشن‌ها اهتمام ویژه داشته و در حال حاضر هفته وحدت به یک رویداد با شکوهی تبدیل شده است که با پیش‌بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شاهد برگزاری برنامه‌های پر نشاطی در سطح شهر خواهیم بود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اضافه کرد: در این مراسم‌ها ویژه برنامه‌هایی برای گروه‌های سنی متنوع «کودکان، نوجوانان و بزرگسالان» پیش‌بینی شده است تا این افراد بتوانند از برنامه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام