صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

دبیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با تأکید بر پیوند مدرسه و مسجد گفت: برای ترویج اقامه نماز باید از گفتمان متناسب با دانش آموزان بهره گرفته شود و اهمیت اقامه نماز باید برای دانش آموزان تبیین شود.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی ابراهیمی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مازندران، روز گذشته، نوزدهم مهرماه در ویژه برنامه نور چشم با محوریت فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در مدارس استان که در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته وحدت ایام منتسب به ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)  گفت: ترویج اقامه نماز در سن پایین به‌ویژه از دوران ابتدایی از اهمیت بسیار برخوردار است.

وی افزود: جشن تکلیف به این معناست که وقتی دختر یا پسر به سن تکلیف می‌رسند خداوند آنها را به توفیق دعوت می‌کند. دانش‌آموزان تازه مکلف باید نماز را به عنوان یک واجب الهی اقامه کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: رسول خدا(ص) فرمودند که نماز نور چشم من است، مسلمین باید با اقامه نماز در مسیر پیامبر اسلام(ص) حرکت کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان مازندران بر لزوم پیوند مدرسه و مسجد تأکید کرد و با بیان اینکه برای اقامه نماز باید بین مسجد و مدرسه پیوند ایجاد شود افزود: برای ترویج اقامه نماز باید از گفتمان متناسب با دانش آموزان بهره گرفته شود و اهمیت اقامه نماز باید برای دانش آموزان تبیین شود.موفقیت نماز در مدرسه نیازمند تبلیغ چهره به چهره است لذا باید سؤالات دانش آموزان درخصوص اقامه نماز پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی توجه به نماز را بسیار تأثیرگذار در تمام لحظه‌های زندگی انسان برشمرد و گفت: تمام اعمال در گرو نماز است و اگر می‌خواهیم وقت‌مان برکت پیدا کند باید از نماز کمک بگیریم و آن را احیا کنیم.

وی افزود: اگر مدیر و معلم مدرسه در نماز جماعت به صورت مرتب حاضر شوند و دانش آموز این صحنه را ببیند، متوجه می‌شود که حرکت با شوق معلم به سمت اقامه نماز دلیل بر اهمیت آن دارد و باید به دانش آموزان یاد دهیم که زیبنده ترین هدیه به معبود نماز است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در پایان با بیان اینکه ترویج نماز لحن مشفقانه و تکریم شخصیت را می‌طلبد، گفت: اقامه نماز برای دانش آموزان نیازمند دقت و ظرافت است.

انتهای پیام