صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «پایتون، زبانی برای همه» با رویکردی به حوزه علوم فنی مهندسی به ویژه مهندسی برق، كامپيوتر و مخابرات شيمی برای شبيه‌سازی پديده‌های مهندسی، را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «پایتون، زبانی برای همه» با رویکردی به حوزه علوم فنی مهندسی به ویژه مهندسی برق، كامپيوتر و مخابرات شيمی برای شبيه‌سازی پديده‌های مهندسی، را منتشر کرد.

این کتاب توسط «دکتر الهامه میکاییلی» داش آموخته دکتری تخصصي مهندسي برق در گرایش مخابرات سيستم و مدرس دانشگاه های اردبیل به رشته تحریر درآمده است.

پایتون(python) یک زبان یرنامه نویسی قدرتمنداست که در سال 1991 مطرح گردید. به دلیل نزدیک بودن این زبان به زیان انگلسی(نسبتبه زبانماشین) یادگیری آن ساده بوده و در صدر محبوبترین زبان های برنامه نویسی جهان قرارگرفته است.از جمله مهمترین ویژگی های این زبان، متن باز  (Open Source)همه منظوره (General Purpose) و چندسکویی(Multi-Platform)آن است.

اگرچه اکثر برنامه نویسان از زبان هایی مانند PHP برای طراحی وب سایت استفاده می کنند ولی پایتون با استفاده از فریم ورکی مانند    Django  برای طراحی وب سایت محبوبیت بالایی یافته است. علاوه بر زبان اندروید، از پایتون نیز با استفاده از فریم ورکی مانند Kivy در تولید اپلیکیشن های موبایل استفاده می شود که به یکی از کاربردهای جذاب آن تبدیل شده است. یکی دیگر از کاربردهای مناسب زبان پایتون ساخت بازی های رایانه ای می باشد که با وجود زبان های برنامه سازی و موتورهای بازی سازی پیشرفته، پایتون نیز به دلیل مجهز بودن به کتابخانه های قوی مانند Pygame در این زمینه به گزینه مناسبی تبدیل شده است. به بیان دیگر،زبان پایتون در انواع پلتفرم ها شاملوب، دسکتاپ، موبایل و اغلب سیستم های عامل استفاده می شود که دال بر چندسکویی بودن این زبان است.

در کتاب «‫پایتون، زبانی برای همه»، بعد ازمعرفی کامل و منسجمِ اصول اساسی در پایتون با مثال های طرح شده توسط نویسنده، به معرفی کتابخانه بسیار مهم و پرکاربرد در اکثر حوزه‌های مهم (اعم از یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، داده کاوی)، کار با دیتابیس ها و Regexها در پایتون پرداخته شده است.

کتاب «‏‫پایتون، زبانی برای همه»، 240 صفحه‌ای، در 10 فصل تالیف شده است و به قیمت ۸۰۰ هزار ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام