صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۱۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باتوجه به اینکه نگاه به حوزه پژوهش در راستای ایجاد اشتغال است، یکی از موارد در دستور کار این دانشگاه، تأسیس خانه خلاق بوم‌‎گردی است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامرضا آقابابایی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری امروز، ۲۳ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران استان به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه این دانشگاه جزو دانشگاه‌های نسل سه به شمار می‌رود، اظهار کرد: علمی کاربردی دانشگاهی چابک و برجسته است که رسالت آن ایجاد مهارت است، در برنامه ششم توسعه بیان شده که باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور به سمت آموزش‌های مهارتی پیش روند که طبق بررسی‌های صورت گرفته سهم چهارمحال و بختیاری ۶.۲ درصد بوده و نیاز به‌کار بیش‌تر دارد.

آقابابایی افزود: باتوجه به اینکه در بیش‌تر دانشگاه‌ها روند استقبال به سمت دانشگاه‌ها کاهشی است، مهرماه امسال پذیرش دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافت که این نشان از استقبال مطلوب از این دانشگاه‌هاست، به طوری‌که یک‌هزار و 77 نفر در مقطع کاردانی و ۷۱۸ نفر در مقطع کارشناسی پذیرش شده‌اند و انتخاب واحد دانشجویان تا ۲۷ مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و 711 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که شامل ۹۶۸ نفر در مقطع کاردانی حرفه‌ای، ۶۷۹ نفر کاردانی فنی، ۷۱۰ نفر کارشناسی حرفه‌ای و ۳۵۴ نفر مهندسی فناوری هستند، البته پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید به س هزار نفر برسد.

آقابابایی با بیان اینکه اولویت نخست دانشگاه علمی کاربردی کارآفرینی است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از معضلات چهارمحال و بختیاری بیکاری است، در جامعه امروزی ایجاد شغل نوعی جهاد است، از طرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس یک‌هزار شغل در کشور دوره‌هایی به صورت مقطع دار تعریف کرده که استان نیز سهمی در این تدوین دوره‌ها دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه گفت: هر دستگاه متقاضی که ضمانت شغلی داشته باشد این دانشگاه آمادگی دارد مرکز علمی کاربردی را در آن محل دایر کند تا از این طریق فرد مهارت لازم را فرا گیرد، البته مهرماه امسال دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری به عنوان تنها مرکز در سطح کشور توانسته ۷۲ دانشجو در رشته‌ نساجی گرایش رنگرزی و تار و پود را پذیرش کند.

آقابابایی با اشاره به وجود ۹ مرکز علمی کاربردی در استان، بیان کرد: در حال حاضر جذب دانشجو در هشت مرکز فعال این دانشگاه انجام شده و مرکز انجمن جوشکاری غیر فعال است.

به گفته وی، ۵۱۲ مدرس در مراکز علمی کاربردی استان مشغول به فعالیت هستند که ۳۱ نفر از مدرسان جزو مدرس خبره‌اند، همچنین چهار مرکز نوآوری شامل طراحی پوشاک، صنعت چوب، تولید اپلیکیشین گردشگری و خوراک آبزیان در این دانشگاه فعال است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باتوجه به اینکه نگاه به حوزه پژوهش در راستای ایجاد اشتغال است، یکی از موارد در دستور کار این دانشگاه تأسیس خانه خلاق بوم‌‎گردی است.

آقابابایی در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت به منظور ایجاد اشتغال و افزایش مهارت در افراد، تأکید کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای دوره‌هایی به صورت کوتاه‌مدت برگزار می‌شود اما معتقدیم باید دانشگاه اقدامی متفاوت انجام دهد که مهارت‌های به روز در اختیار افراد قرار گیرد، نخستین اقدام نشست با اداره‌کل استاندارد به منظور افزایش سطح آگاهی ناظران بود که قرار است دوره‌هایی برای آن‌ها برگزار شود.

انتهای پیام