صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۲۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

مدیر مؤسسه خیبر از آمادگی این مؤسسه برای اعزام مربی به مدارس استان البرز خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان دوره‌های تربیت مربی عفاف و حجاب در صورت درخواست مدیران به مدارس اعزام می‌شوند.

نعیمه اسلام‌لو، مدیر مؤسسه فرهنگی خیبر در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: نشان‌ دادن ارزش و جایگاه زن در اندیشه انقلاب اسلامی و تبیین گفتمان زنان، نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف‌ و حجاب دارد، اگر این مباحث مطرح شود، بسیاری از افرادی که ما فکر می‌کنیم جزو مخالفان هستند، حتی افراد خارج از کشور که از این موضوعات بی‌اطلاع هستند به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه امروز شاهد دین‌گریزی جوانان هستیم، در صورتی که اگر قشر جوان زیبایی‌های دین را به‌خوبی بشناسند با کمال میل به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند، ولی این رسالت در نهادهای مسئول در حوزه تبیین جایگاه زن به‌درستی انجام نشده است.

اسلام‌لو در ادامه به برگزاری دوره‌های تربیت مربی عفاف‌ و حجاب از سوی این مرکز اشاره کرد و گفت: قبل از دوران کرونا دوره‌های تربیت مبلغ برگزار کردیم که با استقبال خوب علاقه‌مندان همراه بود، اما شیوع کرونا کار را کمی سخت کرد و مجبور شدیم دوره‌های آموزشی را در فضای مجازی برگزار کنیم که این غیرحضوری بودن جلسات بر روند فعالیت ما تأثیر گذاشت.

مدیر مؤسسه خیبر توضیح داد: در حال حاضر برگزاری دوره‌های حضوری تربیت مربی دوباره از سرگرفته شده است و این مؤسسه بدون کوچکترین حمایت از سوی نهادهای فرهنگی و دینی استان، با ارائه محتواهای آموزشی مفید روش‌های ترویج حجاب را به فعالان فرهنگی، دانشجویان و طلاب علاقه‌مند آموزش می‌دهد.

اسلام‌لو گفت: در واقع ما خط و مسیر حرکت را روشن کردیم، اما در ادامه نیاز به کمک داریم. خدا را شکر در این مسیر تاکنون خوب پیش رفتیم و بسیاری از مربیان ما که دوره‌های آموزشی عفاف و حجاب را در همین مؤسسه گذرانده‌اند به مدارس سراسر کشور اعزام می‌شوند و خوشبختانه بازخورد خوبی هم گرفتیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «در جهاد تبیین هر کس باید مثل چراغ‌هایی اطراف خودش را روشن کند»، ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم فعالیت‌های گسترده در این حوزه هنوز به هدف دلخواه نرسیدیم.

مدیر مؤسسه خیبر با تأکید بر اینکه ما باید نور حقانیت اسلام و جایگاه والای زن در اسلام را به گوش جوانان برسانیم، گفت: در صورت درخواست مدیران آمادگی اعزام مربی و مبلغ عفاف و حجاب را به مدارس استان داریم.

انتهای پیام