صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

فرماندار شهرستان اهر، بر لزوم ایمن‌سازی و تأمین نیازهای دانش‌آموزان روستایی مدارس شبانه‌روزی تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی نباید هیچ دغدغه‌ای جز تحصیل داشته باشند و تأمین نیازهای آن‌ها جزو وظایف ذاتی آموزش و پرورش است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ابوالفضل غنی‌زاده، فرماندار اهر، امروز، 26 مهرماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران بر لزوم ایمن‌سازی و تأمین نیازهای دانش‌آموزان روستایی مدارس شبانه‌روزی تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی نباید هیچ دغدغه‌ای جز تحصیل داشته باشند و تأمین نیازهای آن‌ها جزو وظایف ذاتی آموزش و پرورش است.

وی از افزایش دو برابری سرانه دانش‌آموزی مدارس شهرستان اهر طی سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه با افزایش سرانه دانش‌آموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش، بخشی از مشکلات مدارس این شهرستان مرتفع شده است.

غنی‌زاده همچنین از تشکیل صندوق تعاونی مدارس در شهرستان اهر خبر داد.

فرماندار اهر ضمن انتقاد از مصرف غیر استاندارد آب شرب در شهرستان افزود: مصرف آب شرب استاندارد در طول سال برابر ۸ و نیم میلیون مترمکعب است که متأسفانه به علت عدم رعایت الگوی مصرف، سالانه بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب منابع آبی در بخش شرب این شهرستان مصرف می‌شود که در راستای شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز و صرفه جویی در مصرف آب باید تدابیر لازم جهت اصلاح الگوی مصرف به منظور مقابله با کم‌آبی از سوی شرکت آب و فاضلاب انجام گیرد.

وی در خصوص مدیریت مصرف آب در سد ستارخان اهر نیز افزود: ۴ حلقه چاه آب به عنوان جایگزین وارد مدار مصرف شده است و ۴ حلقه چاه دیگر نیز بعد از ساماندهی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود ۵۵ رشته قنات و ۳۱۲ رشته چشمه در شهرستان اهر گفت: این قنات‌ها و چشمه‌های توان تأمین ۱۵.۵ میلیون مترمکعب آب را دارند و لازم است نسبت به لای‌روبی و ساماندهی قنات‌ها و چشمه‌ها توسط اداره آب و فاضلاب اقدام شود.

فرماندار اهر همچنین به ساماندهی ورودی شهر اهر از سمت جاده _ تبریز نیز اشاره کرد و افزود: زیرگذر ورودی شهر اهر به خاطر تأمین اعتبار و انتخاب پیمانکار به حد کافی تأخیر داشته و پیشرفت کُند این پروژه، جایز نیست لذا بایستی اداره راهداری و پیمانکار در کمترین زمان ممکن این زیرگذر را تکمیل کنند.

انتهای پیام