صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۳۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه رسانه ملی رسانه نظام و تریبون نظام است و تریبون هیچ دستگاهی نیست، افزود: صدا و سیما، خدمات همه دستگاه‌های نظام را در بخش‌های مختلف به مردم انعکاس می‌دهد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس، علیرضا پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، 27 مهرماه گفت: عدالت رسانه‌ای و عدالت گستری به این معنا که رسانه ملی هم نقش مطالبه‌گری و نمایندگی از مردم در طرح مسائل و مشکلات را به‌خوبی ایفا کند و هم مردم تمامی شهرها، روستاها و بخش‌ها در قاب رسانه ملی دیده شوند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی رسانه نظام و تریبون نظام است و تریبون هیچ دستگاهی نیست، افزود: صدا و سیما، خدمات همه دستگاه‌های نظام را در بخش‌های مختلف به مردم انعکاس می‌دهد.

پهلوانیان، هویت‌محوری‌، عدالت گستری، صدای مردم و تریبون نظام بودن را چهار تکلیف و انتظار رئیس رسانه ملی از صدا و سیمای فارس برشمرد و گفت: در صدا و سیمای فارس در حال نگارش سند اقدام این تکالیف بر اساس اسناد بالادستی رسانه ملی هستیم تا استان فارس در عرصه ملی و بین‌المللی  بیش از گذشته دیده شود و بدرخشد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس اضافه کرد: استان فارس با توجه به جایگاه مذهبی، فرهنگی، هنری، علمی و تاریخی و به جهت تنوع اقوام و اقلیمی و ظرفیت‌های بی نظیر ایران کوچک است و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها برای ایران بزرگ فرهنگی برنامه‌سازی کند.

وی، بسیج اساتید را یکی از توانمندترین بازوی فکری صدا و سیمای فارس برشمرد و از این مجموعه خواست در تمامی حوزه‌های برنامه‎‌سازی ورود و به‌عنوان یک نهاد اجتماعی انقلابی نقش خود را در ارتقای جایگاه استان ایفا کند.

پهلوانیان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌های محتوایی و فرمی جذاب در صدا و سیمای فارس ساخته و در شبکه‌های سراسری رسانه ملی پخش شود، افزود: استفاده از نظرات و اندیشه‌های اساتید و ایجاد جبهه واحد رسانه‌ای در فضای مجازی از مهم‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای فارس است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: با تعامل و استفاده از پشتوانه فکری بسیج اساتید در تولیدات مشترک بیش از گذشته همکاری‌ها این دو نهاد افزایش یابد.

علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس هم در این دیدار گفت: ایجاد هم‌گرایی نهادهای انقلاب به عنوان خادمان این جبهه و حرکت در یک جبهه واحد، تشکیل شورای اندیشه‌ورز و مشورتی با حضور تمامی اساتید انقلابی، ایجاد بانک اطلاعاتی از اساتید انقلابی با تخصص‌های مختلف، استفاده از اصلاح به‌جای انتقاد برای رفع مشکلات نظام، حرکت بر اساس خرد جمعی و اجتناب از تصمیمات فردی، حلقه میانی ارتباط دانشگاه، نخبگان و جامعه را از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های بسیج اساتید استان فارس است.

وی، خواستار تشکیل دائمی اتاق فکر و هیئت اندیشه‌ورز صدا و سیمای فارس و بسیج اساتید شد و افزود: برای حرکت در مسیر اهداف انقلاب، باید رویکرد سیستمی با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب و مشخص داشت تا زمینه جذب مخاطب فراهم شود و مخاطب با نظام فکری مسائل مختلف را تحلیل کند.

انتهای پیام