صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۳۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که شیب خدمت‌رسانی را به سمت مناطق کم‌برخوردار سوق دهیم و عدالت را در مناطق مختلف شهری برقرار کنیم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: ٧٠درصد جمعیت کشور در شهرها و بخش بزرگی از آن‌ها در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند، جمعیت زیاد در کلان‌شهرها مسائلی را ایجاد کرده که این مسائل در همه شهرها مشابه و مشترک است.

وی افزود: در همین راستا شهرداری‌های کلان‌شهرهای مختلف از طریق اتحادیه کلان‌شهرها و شورای عالی استان‌ها جلسات مشترکی را برگزار می‌کنند تا مسائل و مشکلات را مرور کرده و برای آنها راه‌حل ارائه دهند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، این امر هماهنگی را بین مدیریت شهری و مدیریت ملی در دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها افزایش می‌دهد، همچنین مدیران می‌توانند از ظرفیت‌های مختلف برای حل مسائل و مشکلات استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که در این نشست مطرح شد موضوع حاشیه‌نشینی بود، یک سوم جمعیت شهر مشهد در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند و از امکانات کمتری نسبت به دیگر مناطق شهر برخوردار هستند، مجموعه‌ای از اقوام و اقشار مختلف با هویت‌ها و مذاهب متفاوت در کنارهم زندگی می‌کنند و این امر ایجاب می‌کند که مدیریت شهری امکانات شهری بیشتری را به آن سمت سوق دهد.

رفع کاستی‌های حاشیه شهر در حوزه حمل و نقل و ترافیک

فرهمندی ادامه داد: در دوره ششم مدیریت شهری، برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که شیب خدمت‌رسانی را به سمت مناطق کم‌برخوردار سوق دهیم و عدالت را در مناطق مختلف شهری برقرار کنیم، به‌عنوان مثال در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک کاستی‌هایی وجود دارد که رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرهمندی تاکید کرد: عملیات اجرایی در خط سه و چهار قطار شهری فعال است و قصد داریم در این دوره حفاری تونل را به اتمام برسانیم، همچنین ناوگان اتوبوسرانی در محدوده حاشیه شهر را تقویت کرده‌ایم، تامین ناوگان جدید، توسعه خطوط و پوشش شبکه را در همه مناطق حاشیه شهر داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که حاشیه‌نشینی را توسعه می‌دهد موضوع مهاجرت است، اگر ما بتوانیم دسترسی مردم مناطق پیرامونی را به امکانات بیشتر کنیم؛ مهاجرت کمتر می‌شود، لذا این دستاورد را در شهر مشهد با ایجاد خطوط اتوبوس ارزان‌قیمت ایجاد و کمک کرده‌ایم مردم بدون اینکه به حاشیه شهر مهاجرت کنند از امکانات آموزشی و بهداشتی در شهر مشهد استفاده کنند.

انتهای پیام