صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

معاون حج سازمان حج و زیارت بر لزوم تکمیل اطلاعات دارندگان فیش‌های حج تمتع در سامانه Reserve.haj.ir تأکید کرد و گفت: برای برقراری ارتباط با دارندگان فیش‌های حج لازم است شماره تلفن و اطلاعات دارندگان فیش‌ها به روز شود.

اکبر رضایی، معاون حج سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اعلام فراخوان این سازمان برای تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع، در خصوص دلایل و ضرورت تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج، گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در نوبت اعزام به حج تمتع داریم و با توجه به اینکه این زائران در سال‌های 86 و قبل از آن ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، به دلیل جابه‌جایی شهر، مکان زندگی و شماره تلفن دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: اکنون راه‌های ارتباطی متعددی از طریق تلفن همراه ایجاد شده و نیاز است همه دارندگان فیش‌های حج تمتع اطلاعات خود از جمله شماره تلفن همراهشان را در سامانه ثبت کنند.

رضایی تصریح کرد: بعد از به‌روزرسانی اطلاعات دارندگان فیش‌های حج تمتع ارسال اطلاعیه‌ها و پیام‌ها به این متقاضیان انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام دارندگان فیش‌های حج تمتع فارغ از اینکه در سال آینده قصد تشرف به حج را دارند یا ندارند باید به سامانه  Reserve.haj.ir مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کنند. در صورتی که فردی اطلاعات خود را به‌روزرسانی نکند خط ارتباط قوی با سازمان حج و زیارت برای کسب اطلاعات نخواهد داشت، اما با تکمیل اطلاعات در جریان اطلاعیه‌ها و اخبار مهم مربوط به حج قرار خواهند گرفت.

ثبت‌نام کنندگان سال 99 در اولویت 

رضایی در پاسخ به این سؤال که برای شرکت در حج تمتع 1402 کدام گروه از دارندگان فیش‌های حج فراخوان خواهند شد؟ گفت: بعد از تعیین سهمیه ایران در حج سال آینده می‌توانیم این مسئله را اعلام کنیم اما اولویت حضور در حج 1402 با زائرانی است که در سال 99 ثبت‌نام حج خود را انجام دادند اما موفق به حضور در مناسک حج نشدند.

وی به این مسئله نیز اشاره کرد که صاحبان تعدادی از فیش‌های حج تمتع فوت کرده‌اند و خانواده آنها معمولاً فیش را در اختیار یکی از اعضای خانواده برای انجام حج قرار داده است و گفت: انتشار فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان فیش‌های حج تمتع به این دلیل نیز هست که اطلاعات دقیقی از صاحبان فیش‌های حج داشته باشیم تا بتوانیم برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی کنیم.

معاون حج سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که با تکمیل این اطلاعات آیا بانک اطلاعات کامل و قوی در خصوص دارندگان فیش‌های حج تمتع خواهیم داشت؟ گفت: اکنون هم بانک اطلاعاتی داریم و اعداد و ارقام و اطلاعات افرادی که حتی سال 60 ثبت‌نام کرده‌اند موجود هست اما به‌روزرسانی اطلاعات مهم است. سال 77 در کشور تلفن همراه وجود نداشت و شماره تلفن‌های ثابت نیز تغییر کرده است بنابراین به‌روزرسانی اطلاعات همه دارندگان فیش‌ها مهم است.

یادآوری می‌شود؛ دارندگان فیش‌های حج تمتع با مراجعه به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع به آدرس Reserve.haj.ir می‌توانند نسبت به درج و ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای و تکمیلی خود اقدام و در پایان کد رهگیری دریافت کنند تا در آینده و پس از مشخص شدن کاروان‌های اعزامی بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به انتخاب و ثبت‌نام در کاروان اقدام کنند.

انتهای پیام