صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در شش ماهه اول امسال ۵۳ فقره پرونده قتل در استان خوزستان به مصالحه و سازش انجامید که رقمی نزدیک به آمار کل سال گذشته است.

به گزارش ایکنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال ۵۳ فقره پرونده قتل در استان خوزستان به مصالحه و سازش انجامید که رقمی نزدیک به آمار کل سال گذشته است.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر اظهار کرد: در این مدت پرونده‌های مهم دیگری نیز به سازش انجامید که از جمله آن ۳۱۵ فقره پرونده نزاع، ۲۰۶ پرونده خانواده، ۱۰۲ پرونده اختلافات ملکی و ۱۵ فقره پرونده اختلافات مالی است.

دهقانی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال ۱۱۸ هزار و ۲۹۰ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان خوزستان وارد شد که از ۶۰ هزار و ۳۸۵ فقره قابل اصلاح آن، ۲۷ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده یعنی رقمی معادل ۴۵ درصد کل پرونده‌های قابل سازش، با زحمات اعضای شوراها و مداخله موثر بزرگان و معتمدین با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین از راه‌اندازی پویش‌هایی مانند «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» و «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در راستای ایجاد صلح و سازش قدردانی کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که استان خوزستان در این پویش‌ها پیشگام بوده و دستاوردهای خوبی داشته است.

انتهای پیام