صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

امام جماعت مسجد جامع روستای ارجنک با اشاره به تلاش‌های فراوان به منظور جذب اعتبار برای بازسازی مسجد روستا، گفت: تعمیر و نوسازی سیم‌کشی برق و سیستم روشنایی و صوت‌، تعمیر ایزوگام پشت‌بام مسجد، تعمیر و زیباسازی و گلکاری ورودی و حیاط، کاشت نهال در حیاط پشتی مسجد و دیگر اقدامات از صفر تا صد با همت مردم انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر احمدی، امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای ارجنک از توابع شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری در خصوص فعالیت‌های خود در این روستا با اشاره به اینکه استقبال اهالی از نماز جماعت و دیگر فعالیت‌های مرتبط با مسجد بسیار خوب است، اظهار کرد: این استقبال به‌ویژه از سوی بانوان و نوجوانان و جوانان روستا قابل توجه است و آقایان نیز در صورت فراغت از کار کشاورزی و دامپروری مشارکت می‌کنند.

وی با ذکر اینکه یک خانه عالم در ارجنک ساخته شده است، ادامه داد: حُسن احداث خانه‌های عالم در روستاها این است که روحانی می‌تواند بدون ایجاد زحمت برای اهالی روستا و مهمان شدن در منازل آنان، محلی مجزا برای استقرار داشته باشد که اگر فضای مناسب نیز وجود داشته باشد می‌توان برخی فعالیت‌ها نظیر برپایی کلاس را در خانه عالم به انجام رساند. لذا این فضاها فرصتی سودمند برای حضور روحانی در جهت ترویج و تبلیغ در روستاها هستند.

این روحانی فعال فرهنگی در خصوص فعالیت‌هایش برای عمران و بازسازی مسجد صاحب‌الزمان(عج) ارجنک که با عنوان مسجد جامع شناخته می‌شود، بیان کرد: تعمیر و نوسازی سیم‌کشی برق و سیستم روشنایی و صوت‌، تعمیر ایزوگام پشت‌بام مسجد، تعمیر و زیباسازی و گلکاری ورودی و حیاط، کاشت نهال در حیاط پشتی مسجد و دیگر اقدامات از صفر تا صد با همت خود مردم انجام شده است.

احمدی تصریح کرد: انجام کارهای عمرانی مسجد و درگیر شدن خانواده‌ها با بُعد سخت‌افزاری مسجد خودبه‌خود سبب جذب آنان به مقوله نرم‌افزاری و شرکت در نماز جماعت نیز شده است. آنان وقتی مشاهده می‌کنند که روحانی نیز از خودشان است، آستین بالا می‌زند و برای عمران مسجد کناردست بنا کار می‌کند، یا جارو به دست می‌گیرد و مسجد را مرتب می‌کند، تشویق و جذب می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوانش جهت جذب اعتبار برای بازسازی مسجد روستا، گفت: با تک‌تک متولیان پرشمار مسجد جهت دریافت حمایت رایزنی و صحبت داشته‌ام اما متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و این در حالیست که مردم حتی باوجود نیازمندی، آنچه در توان دارند خالصانه به میدان می‌آورند، نمونه آن بانوی سالمندی بود که یارانه خود را تقدیم مسجد کرد یا بانوی دیگری که مبلغی هدیه هر چند اندک دریافت کرده بود و آن‌را به مسجد اهدا کرد.

احمدی بیان کرد: متأسفانه ادارات و نهادها هیچ حمایت و کمکی نمی‌کنند، بیش از سه ماه برای رفع مشکل کنتور برق مسجد تقاضا دادیم اما هیچ اقدامی از سوی آنان در جهت رفع مشکل یا تخفیف در هزینه‌ها صورت نگرفت.

امام جماعت مسجد جامع ارجنک در خصوص فعالیت‌های فرهنگی مسجد، گفت: جمعی از نوجوانان و جوانان روستا گروهی با عنوان دختران حاج قاسم تشکیل داده‌اند و با توجه به اینکه مخاطب عمده مسجد، جامعه بانوان هستند این گروه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند. از جمله در دهه‌های اول و دوم محرم و دهه پایانی صفر، محافل عزاداری با همت این دختران و با حضور پرشور برگزار شد.

انتهای پیام