صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۷۲۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

استاندار گیلان با تأکید بر توجه به مباحث معنوی و اخلاق اسلامی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، گفت: در کنار تعلیم و آموزش، ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس و بهبود نمازخانه‌ها، ایجاد فضای با نشاط و دارای جذابیت فرهنگی و هنری، برپایی اردوهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی و تمهید مقدمات بهره‌مندی دانش‌آموزان از موارد انتظار است.

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری استان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 14 آبان‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) از حضور بی‌نظیر و باشکوه اقشار مختلف مردم بصیر و ولایتمدار در راهپیمایی دشمن‌شکن و استکبارستیزانه 13 آبان قدردانی و اظهار کرد: این حضور مقتدرانه نشان‌دهنده ایمان راسخ و نگاه عمیق مردم شریف ایران اسلامی به مبانی اعتقادی و دلبستگی اصل نظام مقدس جمهوری ایران اسلامی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه در حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور محسوب می‌شود، افزود: نگاه دولت سیزدهم به این نهاد ارزشمند، نگاهی اولویت‌دار و تحولی با رویکرد ترویج مبانی هویت ایرانی اسلامی است.

نماینده عالی دولت در گیلان کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت را حائز اهمیت و دارای ظرافت‌های بسیار دانست و تاکید کرد: انسان‌سازی و تربیت نیروهای کمال یافته، کارآمد و مجهز به سلاح علم و ایمان و دارای مهارت زندگی، فردی و اجتماعی، ماموریت مهم آموزش و پرورش است.

عباسی با تأکید بر توجه به مباحث معنوی و اخلاق اسلامی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، بیان کرد: در کنار تعلیم و آموزش، ترویج اقامه نماز جماعت در مدارس و بهبود نمازخانه‌ها، ایجاد فضای بانشاط و دارای جذابیت فرهنگی و هنری، برپایی اردوهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی و تمهید مقدمات بهره‌مندی دانش‌آموزان از آن مورد انتظار است.

وی تقویت روحیه پرسشگری و نقادی دانش‌آموزان در کنار شور و نشاط دوران تحصیل را در پیشرفت جامعه بسیار مؤثر دانست و افزود: حضور سخنرانان توانمند در مدارس برای پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان و گفت‌و‌گوی صمیمانه با آنان از جمله نکاتی است که باید از سوی متولیان دستگاه تعلیم و تربیت مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال هویت‌زدایی و تهدید باورها و اعتقادات نوجوانان و جوانان است، تصریح کرد: با تقویت نظارت بر عملکرد مدیران و معلمان مدارس و بهره‌مندی از ظرفیت‌ فرهنگیان خبره در امور تعلیم و تربیت، برگزاری جلسات کاربردی با حضور اولیای مدارس و دانش‌آموزان باید فرآیند رشد نسل فعلی و آینده به خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مولدسازی فضاهای آموزشی و توجه به پژوهشکده‌ها باید ایده‌های نو و عملیاتی در کنار رشد و تعالی دانش‌آموزان مدنظر قرار گیرد، گفت: هنرستان‌های استان در راستای ایجاد مهارت و فن‌آموزی و ارتباط دانش‌آموزان با مزیت‌های گیلان در بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی و نظیر آن فعال‌سازی شود.

عباسی با تأکید بر اینکه باید عدالت آموزشی در شهرستان‌های مختلف گیلان با اولویت مناطق کم برخوردار به درستی اعمال شود، اظهار کرد: در پویا کردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ضمن توجه به همه مدارس، از ظرفیت خانواده‌ها و خیران در مردمی کردن فعالیت‌های مختلف آموزش و پرورش در زمینه هوشمندسازی مدارس، ایجاد فضاهای ورزشی و امکانات و تجهیزات مدارس، بهره‌مند شوید.

انتهای پیام