صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۹۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

مسئول بسیج سازندگی استان قم گفت: ساخت و مرمت ۲۵۱ خانه با هزینه 4 و نیم میلیاردی، آبرسانی به ۱۸ روستا، تسهیل‌گری برای ۲۵۰۰ واحد صنعتی و ویزیت ۲۰ هزار بیمار از جمله خدمات انجام شده در راستای کنگره ملی شهدای استان است.

به گزارش ایکنا از قم، علی ایراندوست، مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم، در نشست خبری تشریح برنامه‌های این سازمان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، که امروز ۲۳ آبان‌ماه در سالن جلسات ساختمان هنر و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی به‌عنوان دبیر کمیته خدمت‌رسانی کنگره، فعالیت‌های متعددی را در حوزه خدمات اجتماعی رصد و عملیاتی می‌کند.

وی گفت: بسیج سازندگی به‌عنوان دبیر کمیته خدمت‌رسانی کنگره از ابتدای سال جاری تا به امروز فعالیت‌های مختلفی انجام ارائه کرده است و کتابچه‌ای نیز تحت عنوان هر شهید ۶۰ خدمت به چاپ رسانیده که در این کتاب ۳۶۰ هزار خدمت انجام شده در قالب ۱۳ حوزه، معرفی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم بیان کرد: ساخت و مرمت ۲۵۱ باب از منازل مردم کم‌درآمد با هزینه ۴.۵ میلیارد تومانی، اهدای ۱۷۰ هزار بسته معیشتی، اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان و ۹۲۶ مورد کالای ضروری به خانواده‌های کم‌درآمد، اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان، تعمیر رایگان لوازم خانگی و اشتغال‌زایی از جمله خدمات انجام شده است.

وی با اشاره به خدماتی چون آبرسانی به ۱۸ روستا، عملیاتی کردن جهاد تببین و مقابله با کرونا گفت: رفع موانع تولید و تسهیل‌گری برای دو هزار و ۵۰۰واحد صنعتی، ویزیت رایگان ۲۰هزار بیمار و توزیع بسته‌های بهداشتی از دیگر خدمات انجام شده در راستای کنگره ملی شهدای استان قم است.

ایراندوست بیان کرد: رزمایش اهدای جهیزیه به زوج‌های کم‌درآمد ۹ آذر، در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد که این رزمایش در مرحله نخست ۲۰۰ جهیزیه را به همت کمیته امداد و ۴۰۰ جهیزیه را به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و با مشارکت مردم و خیرین به زوج‌های جوان اهدا می‌کند.

وی با اشاره به اقلام تهیه شده در جهیزیه گفت: ۱۲ کالا از جمله تلویزیون، یخچال، گاز، فرش، جارو برقی، ماشین لباسشویی، اتوبخار، پتو، سرویس آشپزخانه و سرویس خواب برای زوج‌های جوان درنظر گرفته شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم از برگزاری جشنواره روایت جهاد یاد کرد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تقدیر از اقدامات هنری و رسانه‌ای انجام شده و حمایت از فعالان رسانه‌ای در گروه‌های جهادی است.

وی افزود: مستندداستانی، موشن‌گرافی، عکس، پوست، شعر، داستان، خاطره و کارهای پژوهشی در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است و این جشنواره ۳۰ بهمن تا ۱۵ دی دریافت آثار را دنبال خواهد کرد.

ایراندوست با اشاره به برگزاری رویداد گنج، با هدف جمع‌آوری ایده‌ها و طرح‌های گروه‌های جهادی گفت: در این رویداد که مراسم اختتامیه آن با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد، ۳.۵میلیارد تومان به صورت بلاعوض و سه میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه به فعالان و گروه‌های مردمی و جهادی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۰طرح به این رویداد رسیده که 58 طرح مورد قبول و بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۲طرح برتر به صورت ویژه حمایت شدند در ادامه از برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در شهر مقدس قم خبرداد و گفت: ۱۱۰ گروه جهادی در قالب‌های تخصصی مختلف فعالیت‌های خود در این رزمایش برای مناطق محروم استان قم دنبال می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ صندوق قرض‌الحسنه در نقاط مختلف ایجاد شده است که کارهای اقتصاد مقاومتی نوظهور را مورد حمایت قرار می‌دهد و قرار است پنج طرح که در رشته‌های مختلف با حمایت صندوق‌ها و کمک بسیج سازندگی موفق بوده را معرفی کنیم.

وی یادآور شد: ۸۵۰ گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده‌اند اما ۳۵۰ گروه جهادی فعالیت ‌دارند و گروه‌های قم از جمله فعالان کشور هستند و در برخی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان به صورت تخصصی ورود کرده‌اند و در عید نوروز در ۱۱ استان با رویکردهای اقتصادی، فرهنگی، پزشکی و تبلیغی فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام