صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۰۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

دبیر رویداد ملی زندگی از برگزاری این رویداد با حضور بیش از 150 کنش‌گر حوزه سبک زندگی کشور در تهران خبر داد.

حجت الاسلام حسین عباسی‌اصل، دبیر رویداد ملی زندگی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برگزاری این رویداد گفت: به مناسبت دهمین سالگرد مطالبه رهبری در حوزه سبک زندگی، اجتماع كنش‌گران حوزه سبک زندگی کشور در قالب رویداد ملی زندگی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۱ در خراسان شمالی به طور تفصیلی به سبک زندگی پرداختند، هرچند در گذشته نیز ایشان به این مقوله با عناوين و عبارت‌های دیگر اشاره کرده بودند. مثلا بهمن ماه ۱۳۶۸ با عبارت الگوی جامع زندگی اما پرداخت تفصیلی ایشان، طرح ۲۷ سئوال جدى و مطالبه پاسخ از جوانان و نخبگان، این روز و این سخنرانی را در حافظه تاریخی جامعه و دغدغه مندان زندگی ایرانی اسلامی ماندگار کرد.

عباسی‌اصل ادامه داد: اکنون که در آستانه دهمین سالگرد این سخنرانی و یکی از مطالبات ولی امر مسلمین در حوزه‌های اجتماعی قرار داریم، به ابتكار و همت اندیشکده سبک زندگی ایرانی اسلامی و همکاری چهار سازمان فرهنگی کشور (سازمان تبلیغات کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، حوزه هنری انقلاب اسلامی) و همچنین سازمان شهرداری اهواز، این رویداد تحت عنوان «رویداد ملی زندگی» برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی افزود: در این رویداد از همه فعالان و کنش‌گران سبک زندگی که در یک دهه گذشته، به هر نحوی به سؤالات ۲۷ گانه رهبر انقلاب پاسخ داده‌اند، دعوت شده است آید تا در این رویداد که پنج شنبه و جمعه 26 و 27 آبان در تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند. این برنامه امسال به صورت رویداد و از سال آینده به صورت جشنواره ملی زندگی و با محوریت اولویت‌های زندگی اسلامی ایرانی در سطح کشور رقم خواهد خورد.

دبیر رویداد ملی زندگی خاطرنشان کرد: «رویداد ملی زندگی»، یک اتفاق ملی است که برای نخستین بار، کنش‌گران سبک زندگی کشور را گرد هم جمع می‌کند تا زمینه‌ای برای هم افزایی و به اشتراک گذاشتن ره یافت‌ها، تولیدات و اثرات در این حوزه باشد. هم‌ترین رسالت این رویداد، طراحی نقشه عملیات فرهنگی  واحد برای ترویج سبک زندگی در جامعه ایرانی، اسلامی و بین المللی خواهد بود.

وی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی «چرخه ایده‌یابی تا تولید و فروش» و  «چرخه تهدید تا فرصت» ویژه کنش‌گران سبک زندگی در این دور روز خبر داد و گفت: در افتتاحیه و اختتامیه این برنامه مسئولان کشوری؛ حجت الاسلام و المسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام حریزاوی، رئیس دارالقرآن کشور، دکتر امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و تعدادی دیگر از مسئولان حضور می‌یابند. محل برگزاری رویداد، سازمان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق آمریکا) است.

 

انتهای پیام