صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۰۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه بی‌توجهی به ظرفیت مساجد مشکلات کنونی در کشور را رقم زده است، گفت: تقویت مساجد و ارتباط آن‌ها با پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری امروز ۲۵ آبان‌ماه در نشست «قرارگاه تحقق محله اسلامی استان» که با حضور رئیس بسیج مستضعفین کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری در دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد با تاکید بر اینکه باید مساجد احیا شوند، اظهار کرد: تمرکز بر مسجدمحوری با هدف رسیدن به اهداف محله اسلامی مورد توجه باشد، مسجد محوری مهم‌ترین مسئله است.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به ظرفیت مساجد مشکلات کنونی در کشور را رقم زده است، بیان کرد: تقویت مساجد و ارتباط آن‌ها با پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار قرار گیرد.

نکونام تاکید کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و فرهنگ نیز از مساجد آغاز شده و باید مورد توجه قرار بگیرد، حرف‌های زیادی گفته شده است و مسجد متولیان زیادی دارد، اما متأسفانه متولی اصلی ندارد، باید مساجد به‌معنای واقعی زنده شوند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: اگر مساجد احیا شود، جامعه حیات پیدا می‌کند، پیامبر اکرم (ص) نیز نظام اسلامی خود را از مسجد آغاز کرد.

مسجد باید جایگاه حقیقی خود را پیدا کند

در ادامه، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه طرح محله اسلامی یک ایده بسیار خوب است، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید در راستای تحقق جامعه اسلامی گام برداریم، لازمه جامعه اسلامی، شکل‌گیری محله اسلامی با محوریت مساجد است.

حیدری افزود: برای اجرای طرح محله اسلامی باید در گام اول شورای محله با حضور دستگاه‌های متولی شکل بگیرد، جلب مشارکت مردم در اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است، هدایت، صیانت، حمایت و نظارت در این طرح باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت روحانیت و مساجد شکل گرفت، بیان کرد: همه امورات باید با محوریت مساجد انجام شود، مساجد نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌ها داشتند، توطئه‌های دشمن در مساجد خنثی می‌شد.

حیدری با اشاره به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس، توضیح داد: ساماندهی رزمندگان، جذب رزمندگان، پشتیبانی از جبهه و... در مساجد انجام می‌شد، مساجد باید احیا شود، مسجد باید جایگاه حقیقی خود را پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مسجد نگین محله است، بیان کرد: مساجد در روشنگری، تبیین، ایجاد وحدت و همدلی، عمق‌بخشی ارزش‌های دفاع مقدس، ایجاد امنیت پایدار و ... مؤثر هستند، تاب‌آوری جامعه باید با محور مساجد بالا برود.

وی با اشاره به اینکه مساجد هدف گروه‌های تروریستی برای حمله است، بيان کرد: زیرا این گروه‌ها به نقش مساجد واقف هستند، آمادگی لازم برای اجرای طرح محله اسلامی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

حیدری یادآور شد: تلاش می‌شود با حضور در مساجد چهارمحال و بختیاری به طرح محله اسلامی توجه جدی صورت بگیرد، بخشداران و دهیاران ظرفیت خوبی برای فعال شدن مساجد هستند، همه دستگاه‌ها موظف هستند که در اجرای این طرح گام بردارند، برای جذب جوانان به مساجد برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام