صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۲۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

استاندار کرمان با بیان اینکه نداشتن سواد رسانه‌ای به ضرر ما تمام می‌شود، گفت: باید در فضای مجازی آماده و فعال باشیم. این فضا ظرفیت خوبی ایجاد کرده اما چون در کشور ما فضای رها شده‌ای است دشمن سواستفاده می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۶ آذرماه در جلسه شورای فضای مجازی استان کرمان با بیان اینکه فضای مجازی واقعیتی غیرقابل انکار و تصور زندگی بدون فضای مجازی سخت است، افزود: فضای مجازی الزامات و بستر مناسب می‌خواهد اما استان کرمان در بعضی از شاخص‌ها به شدت عقب و وضع بسیار نامناسبی دارد.

وی با بیان اینکه به توسعه زیرساخت و سرمایه گذاری در این حوزه نیاز داریم، به مزایا و معایب فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بخشی از مسئله، آموزش است و نداشتن سواد رسانه‌ای به ضرر ما تمام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به حوادث اخیر کشور و انتشار مطالبی مربوط به استان کرمان در فضای مجازی گفت: باید در فضای مجازی آماده و فعال باشیم. این فضا ظرفیت خوبی ایجاد کرده اما چون در کشور ما فضای رها شده‌ای دارد دشمن استفاده بیشتری می‌کند و گاهی فضا یک طرفه می‌شود بنابراین باید آمادگی داشته و پذیرش فضای مجازی و فعال بودن در این حوزه را عملی کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مدیریت فضای مجازی به نفع ارزش‌ها، گفت: می‌توانیم با سازماندهی و کارهای چند زبانه در این فضا فعال باشیم. همچنین باید متناسب با ظرفیت‌ها، تهدیدات و زیر ساخت‌های استان در فضای مجازی کار کنیم.

حسین ساجدی‌فر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده، ۳ هزار کیلومتر فیبر نوری طی یک سال به ظرفیت شبکه استان اضافه خواهد شد، افزود: استان کرمان در مصرف اینترنت و داده در اپراتور همراه اول رتبه ششم و در اپراتور ایرانسل رتبه ۱۱ کشور را دارد.

وی با اشاره به کاهش مصرف اینترنت بعد از فیلترینگ در استان کرمان بیان کرد: اینترنت 5G از هفته قبل در استان فعال شده و در مجموع ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمان ۸۰/۹۲ درصد است.

ساجدی‌فر با بیان اینکه نیازمند راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی در استان هستیم، بر لزوم تخصیص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها به فناوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: این کار می‌تواند ما را به توسعه پایدار در این بخش برساند.

انتهای پیام