صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۳۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

مراسم جشن ولادت حضرت زینب‌ کبری(س) و گرامیداشت روز پرستار با حضور دانشجویان دانشگاه لرستان در دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، جشن میلاد حضرت زینب‌ کبری(س) و گرامیداشت روز پرستار، شامگاه دوشنبه، هفتم آذرماه با حضور دانشجویان دانشگاه لرستان در دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف همچون مولودی‌خوانی توسط رضا دارایی و سعید یغمایی، نمایش طنز و مسابقه، از خانواده شهید مدافع سلامت، زهرا شیرویه، نخستین شهید مدافع سلامت استان لرستان تجلیل شد.

پیام کربلا توسط حضرت زینب(س) در جهان طنین‌انداز شد

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان در بخشی از این مراسم گفت: اگر امروز شاهد هستیم در پنج قاره عالم، اسم حضرت امام حسین(ع) طنین‌انداز است به برکت فعالیت‌ها و مجاهدت‌هایی است که حضرت زینب(س) برای انتقال پیام کربلا و عاشورا انجام داد.

وی با بیان اینکه اگر حضرت زینب(س) نبود پیام و حماسه کربلا و عاشورا در همان کربلا باقی می‌ماند، اضافه کرد: الگوی زن، حضرت زینب(س) است؛ زنی که با حضور اثرگذار اجتماعی و سیاسی، حماسه آفرید. اگر الان شاهد هستیم جمعیت چند میلیونی برای اربعین حسینی مشارکت می‌کنند نتیجه حماسه‌آفرینی‌هایی است که حضرت زینب(س) برای انتقال پیام عاشورا انجام داد.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان مطالبی درباره جایگاه نهاد خانواده و روابط بین پسر و دختر از نگاه دین اسلام، مطرح کرد و شخصیت حضرت زینب(س) را الگوی زنان برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف نظام خانواده و نظام اجتماعی دانست.

یادآور می‌شود، مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار با همکاری مشترک هیئت رایعه‌العباس(ع)، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد.

انتهای پیام