صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۳۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور بیان کرد:

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: باید سامانه‌ای طراحی شده که تمام ظرفیت‌های حفظ کشور وارد این سامانه شوند و اطلاعات یک جا تجمیع شود و قابل دسترسی و راستی آزمایی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از گلستان، تقی‌پور، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور در جلسه همایش مدیران شعب مهد قرآن که امروز، ۱۰ آذر در هتل گردشگری ناهارخوران خوران گرگان برگزار شد، با بیان‌اینکه گاهی ارتباط ما با قرآن فقط با الفاظ یا عبارات قرآن است یعنی ما حافظ الفاظ و عبارات قرآن می‌شویم ، گفت: اگر ما ارتقای وجودی پیدا کنیم و نفس ناطق ما ارتقا یابد ممکن است حافظ حقایق قرآن شویم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور تصریح کرد: اخیرا در بحث حفظ قرآن کریم یک اتفاقات مبارکی در حال شکل‌گیری است و از فرمایشات حضرت آقا که فرمودند باید ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، حرکت‌های خوش آیندی در کشور در حال انجام است.

تقی‌پورگفت: اگر همان زمان که حضرت آقا فرمودند این بحث را جدی می‌گرفتیم اکنون خیلی از جوانان ما در کف خیابان‌ها نبود، ما در این مورد با یک تاخیر فرهنگی جدی و شدیدی مواجه هستیم که مقصر اصلی آن خود ما هستیم که وظیفه خود را به خوبی انجام‌ ندادیم.

وی افزود: اگر بررسی کنیم خواهیم دید کسانی که در اغتشاشات اخیر مسجد و قرآن آتش زدند مسلما از حافظان و قاريان قرآن نبودند و با قرآن انس نداشتند.

تقی‌پور تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری گفتند ده میلیون حافظ قرآن، دال بر تَعَیُّن نیست بلکه دال بر کثرت است یعنی هر جا که می‌توانید این قضیه محقق بشود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور افزود: همان طور که خود حضرت آقا فرمودند حفظ قرآن، قرائت قرآن مقدمه‌ای برای انس با قرآن است وقتی آدم با قرآن مأنوس می‌شود خود به خود در حس حصین قرآن قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: باید سامانه‌ای طراحی شده که تمام ظرفیت‌های حفظ کشور وارد این سامانه شده و اطلاعات یک جا تجمیع شود و قابل دسترسی و راستی آزمایی قرار گیرد.

انتهای پیام