صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۳۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

امام جمعه همدان خطاب به دولت گفت: این یکی از سوالات مردم است که دولت چه طرح و برنامه‌ای برای حفظ هنجارهای دینی و اجتماعی دارد و این مطالبه مردم است.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان امروز 11 آذرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: نماز در صدر همه چیز است و اگر نماز انسان قبول شود سایر امور او نیز پذیرفته می‌شود.

وی افزود: نماز انسان را در مسیر فطرت قرار می‌دهد، در سوره معارج برای نمازگزاران واقعی ویژگی‌هایی تعریف شده که یکی مداومت و توجه به نماز، نوافل و انفاق اموال برای فقرا است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوای الهی در عرصه‌های اجتماعی رها سازی فکر و اندیشه از دست جریان باطل است، افزود: انسان باید تلاش کند اندیشه خود را نجات بدهد چرا که جریان باطل تلاش می‌کند فکر و اندیشه جامعه را تسخیر کند.

وی با بیان اینکه گاهی از موارد فرعونیان زمان تلاش می‌کنند جامعه را به استخفاف بکشانند و اندیشه جامعه و افکار عمومی را مدیریت کنند، تصريح کرد: اگر جامعه این افکار را بپذیرد، مطیع باطل‌ می‌شود و قرآن کریم این پذیرش را فسق و اسارت بیان می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه فکری که اسیر دشمن شود پیاده نظام دشمن می‌شود، گفت: قرآن کریم به همه جامعه در زمان های مختلف هشدار می‌دهد، فرعونیان امروز با جنگ ترکیبی به دنبال مدیریت افکار عمومی ما هستند‌.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن با دروغ پردازی امروز برخی را به خیابان‌ها می‌کشاند و این مشکلات را در جامعه به وجود می‌آورد، گفت: این که انسان حرفی را از رسانه دشمن بشنود و بعد احساس پشیمانی کند و در دادگاه بگوید من فریب خوردم درست نیست، قرآن این را محکوم می‌کند و خداوند می‌فرماید این استخفاف است و باید مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه فریب دشمن را خوردن باعث از دست دادن قدرت تحلیل درست مسائل می‌شود، افزود: این باعث حس بی‌اعتمادی و رفتارهای هیجانی برای فرد می‌شود که اخبرا در اغتشاشات ديديم افراد تحت تاثیر دروغ پردازی دشمن قرار گرفتند.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه امروز فضای جامعه پر از اخبار ضد و نقیض است، گفت: دشمن یک دروغ را آنقدر تکرار می‌کند که خود انسان باور می‌کند این همان استخفاف است.

خطیب جمعه همدان بیان کرد: امروز در آموزش و پرورش نظام تربیتی نیازمند یک تغییر و تحول اساسی در جذب نیرو، اصلاح ساختارها و تحلیل محتوای آموزشی هستیم‌، خلاها را دیدیم و اتفاقات را ديديم، انتظار داریم از دولتی که خودش را مردی و انقلابی می‌داند نظام تعلیم و تربیت را اصلاح کند.

وی افزود: هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کند انقلابی باشد و نسبت به نظام آموزش و پرورش توجهی نشان ندهد و ما می‌بینم در نظام آموزشی مشکلاتی داریم و نظام آموزشی ما از نظر آموزشی و تربیتی با ید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

شعبانی ضمن گرامیداشت یاد شهید مدرس و روز قانون اساسی گفت: مجلس یازدهم قانون‌های خوبی مصوب کرده است که از جمله این قانون‌ها قانون بر مالیات بر خانه‌های خالی، تسهیل مجوز بر کسب کار‌ها، اقدام راهبردی برای تحریم و رتبه‌بندی معلمان و جوانی جمعیت و... است، سوال مردم این است این قانون‌ها چقدر اجرا شده و مطالبه مردم اجرا و نظارت است.

شعبانی گفت: مجلس باید بر عملکرد اقتصادی دولت نظارت کند و دیگر اینکه دولت چه طرحی برای حفظ هنجارهای دینی و اجتماعی دارد و مردم انتظار دارند دولت در میدان عمل قانونی داشته و عمل کند.

وی در پایان بر رفع مشکلات زیرساختی برای معلولان تاکید کرد و گفت: یاد مرحوم حجت الاسلام آقا حسینی از فرهیختگان و علمای استان را که اخیرا به دیار باقی شتافت را گرامی داشت.

انتهای پیام