صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: شهدا با نثار بهترین سرمایه خود از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام دفاع کردند که یکی از نتایج آن بیمه شدن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۹ آذرماه در جلسه ستاد برنامه ریزی مراسم استقبال و تشییع از شهدای گمنام استان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: شهدا شمع محفل بشریت هستند، بیان کرد: شهدا مانند شمع می‌سوزند تا با نثار جان خود روشنی بخش محافل باشند.

وی افزود: شهدا بهترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند که یکی از نتایج آن بیمه شدن نظام است و همه مسئولیت‌هایی را که ما امروز داریم، مدیون خون شهدا است.

طالبی با بیان اینکه دشمن با بهره گیری از امپراطوری رسانه‌ای خود در صدد براندازی نظام است، اظهار کرد: دشمن غافل از آن است که قانون اساسی و روند اجرای آن مبتنی بر آیات و روایات اسلامی است و شهدا انقلاب را بیمه کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هر یک از ما در جایگاهی که هستیم باید تلاش کنیم با عمل به وظیفه خود برای پیشرفت نظام هر کاری که از دست ما بر می‌آید را انجام دهیم.

طالبی افزود: برای موضوعات استانی مربوط به مراسم استقبال و تشییع شهدا در این جلسه تصمیم گیری می‌شود و برای موضوعات شهرستانی در داخل شهرستان‌ها باید تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینکه پیکرهای پاک شش تن از شهدای گمنام ۲۶ آذرماه وارد فرودگاه شهید کاوه بیرجند می‌شوند، گفت: با توجه به این که پیکر پاک شهدای گمنام به شکل کاروانی در شهرستان‌های استان حضور پیدا خواهند کرد، باید در هر شهرستان برای برپایی یک برنامه محوری برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: از آن جایی که دانشگاه‌ها و مدارس علمیه از محورهای اصلی این مراسم هستند در جلسه‌ای دیگر با حضور روسای دانشگاه‌ها و مدیر حوزه علمیه استان برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

طالبی با تاکید بر اینکه از فرصت به وجود آمده حضور پیکرهای پاک شهدا در استان به بهترین شکل باید استفاده کنیم، افزود: ادارات کل به ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید به ادارات شهرستانی اعلام کنند که با بهره گیری از همه امکانات خود در انجام برنامه‌های محوری در شهرستان‌ها همکاری کنند.

به گفته طالبی، شهرداری‌های شهرستان‌های استان از هم اکنون برای تزئین شهرها باید برنامه ریزی کرده و همه دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت های خود برای اطلاع رسانی در خصوص این مراسم در فضای مجازی استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: مستندسازی مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان‌های استان و تشییع آنها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زمینه انعکاس آنها را با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌های استان فراهم کند.

انتهای پیام