صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۷۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید قدم‌های جدی در راه علم و حقیقت برداریم و جایگاه علمی در حوزه و دانشگاه احیا شود، گفت: جداسازی حوزه از دانشگاه کار استعمار است و باید در این مورد هوشیار باشیم.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند امروز ۲۴ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند اظهار کرد: خدمت به خلق و پرهیز از خشونت باید سرلوحه امور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیگانگان و جوامع غربی همواره مروج خشونت در جهان بوده و غارت و چپاول کرده‌اند، افزود: نتیجه تقلید کورکورانه از غرب تباهی و کشتار انسان‌های مظلوم و مسلمانان می‌شود.

عبادی با بیان اینکه زندگی انسان در خدمت به مردم است و امثال سردار دل‌ها و شهدا کسانی بودند که با انسانیت خدمت می‌کردند، تصریح کرد: وظیفه خود را در مقابل نسل جدید باید به درستی انجام دهیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر در حوادث اخیر برخی در جبهه دشمن قرار گرفتند به دلیل این است که نتوانستیم آگاه سازی کنیم و چهره خشونت آمیز دشمن را نمایان کنیم.

عبادی با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه نیز افزود: جداسازی حوزه از دانشگاه، کار استعمار است و وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که این نوع وحدت باید وحدتی حقیقی باشد.

وی با بیان اینکه علم از اسلام است و این مسلمانان بودند که دنیا را مفتخر به علم کردند، بیان کرد: بیگانگان همواره به فکر غارت کشور مسلمانان بودند، آن‌ها را به انزوا برده و علوم و کتب مسلمانان به ویژه آثار مکتوب ایران را به غارت بردند.

عبادی از حضور رئیس جمهور متدین و مردمی و وزرای هیئت دولت در استان قدردانی کرد و گفت: دولت جدید دولتی متدین و درستکار، مردمی و شجاع در مقابل بیگانگان است و این برای مردم ما بسیار خوب است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید قدم‌های جدی در راه علم و حقیقت برداریم و جایگاه علمی در حوزه و دانشگاه احیا شود، یادآور شد: جداسازی حوزه از دانشگاه کار استعمار است و باید در این مورد هوشیار باشیم.

 

انتهای پیام