صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۸۷۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

نماینده ولی فقیه در کردستان، تعمیق تحصیل و علم و تخصص را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: بخشی از مشکلات ما به جهت عدم عمق‌بخشی به کار و ارتقای علمی است براین اساس نیاز فکری و معنوی و شناخت تاریخی و ملی از ضرورت‌های شرایط کنونی جامعه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در گردهمایی مشترک شورای معاونان اداره کل و مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که امروز، 30 آذرماه در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه تعلیم و تربیت امری مقدس است که تعطیل‌پذیر نیست، گفت: با توجه به اهمیت و ارزش تعلیم و تربیت، این حوزه باید تقویت شود.

وی تعمیق تحصیل و علم و تخصص را یک ضرورت دانست و افزود: بخشی از مشکلات ما به جهت عدم عمق‌بخشی به کار و ارتقای علمی است براین اساس نیاز فکری و معنوی و شناخت تاریخی و ملی از دیگر ضرورت‌های جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه القا حس تبعیض، تضعیف و عدم تعصب به عرق ملی، عدم شناخت نسبت به جایگاه استان و ضعف در فهم و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی را از اهم مشکلات بر شمرد و بیان کرد: القا حس تبعیض، بیشتر از بیرون مرزها نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌های معاند علیه نظام اسلامی به ویژه در وقایع اخیر، گفت: دشمنان با ایجاد و تولید شبکه، با تمام توان در رسانه‌ها به دروغ‌پردازی و تخریب پرداختند که در مواجهه با این حجم از تخریب و تبلیغات منفی، تعقل و تفکر قطعاً کارساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی از علم به عنوان ناموس جامعه نام برد که نباید تعطیل شود و تأکید کرد: پرهیز از خشونت کلامی و رفتاری از ضرورت‌های کنونی است و باید همه تلاش کنیم که کار کردن جمعی در استان لذت‌بخش باشد.

وی از معلمان به عنوان با شرف‌ترین انسانها نام برد و بیان کرد: اصلاح امور باعث روان شدن کارها و هموار شدن مسیر پیشرفت آینده کشور خواهد شد.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان ضمن معرفی اعضای شورای معاونان استان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و مدیران ستادی، به سختی‌های کار حوزه تعلیم و تربیت به ویژه از آغاز سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: نماینده ولی فقیه در استان همواره نسبت به مسائل آموزش‌و‌پرورش دغدغه‌مند بوده و در اجرای برنامه‌ها از توصیه‌ها و رهنمودهای شما بهره‌گیری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این ایام به صورت ویژه در بحث ایجابی فعالیت‎های خوبی انجام و در راستای جهاد تبیین جلسات توجیهی متعددی در سطوح مختلف برگزار شد که تأثیرگذار بوده است، گفت: بیشترین فعالیت‌های صورت گرفته در بخش ایجابی بوده و از ظرفیت‌های درون سازمانی در راستای اقدامات ایجابی و سلبی استفاده شده است.

یادآور می‌شود؛ در این نشست تعدادی از اعضای شورای معاونان و مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش استان، گزارشی از برگزاری جلسات توجیهی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان ارائه کردند و بر ضرورت توجه به مسائل آموزش و پرورش، تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، تربیت دینی دانش‌آموزان، جریان‌سازی فرهنگی در استان، فرهنگ‌سازی از بستر آموزش‌و‌پرورش، تقویت برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس و مراکز و افزایش اعتبارات فرهنگی تأکید شد.

انتهای پیام