صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۹۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

رئیس هئیت هیات تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت با وجود درگیری با مشکلات مالی، در تزریق اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشته است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، روح‌الله متفکر آزاد، رئیس هئیت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، امروز، دوم دیماه، در دیدار اعضای اینبا امام جمعه تبریز، گفت: دولت با وجود درگیری با مشکلات مالی، در تزریق اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشته است.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی، دولت ۱۰۰ درصد از اعتبارات مصوب سفر استانی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه را اختصاص داده است و عزم جدی برای رسیدگی‌ به این مشکل زیست محیطی دارد.

وی‌ با بیان اینکه خط انتقال آب از سد کانی سیب به عنوان مهمترین طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: اتمام این طرح به معنای احیای دریاچه نیست بلکه یک حرکت مثبت در مسیر احیا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس ناظر بر چگونگی احیای دریاچه ارومیه است، گفت: هدف ما مچ‌گیری نیست بلکه بهره مندی از ظرفیت نظارتی مجلس در احیای دریاچه است.

متفکر آزاد، با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی تا زمانی که حاد نشود مورد توجه نیست، اظهار کرد: توجه در زمانی غیر از آن نشان از تلاش برای توسعه یافتگی است و باید در طرح‌های توسعه، الزامات مسائل زیست محیطی لحاظ شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید احیای دریاچه ارومیه به نماد اراده ملی در توجه به مسائل زیست محیطی تبدیل شود، افزود: نمایندگان یکی از ابزارهای نظارتی را در زمینه دریاچه فعال کردند که این امر به معنای مچ گیری نیست، بلکه باید گزارش جامعی به مردم و نمایندگان داد و از این ابزار پیشرفته نظارتی در حوزه محیط زیست استفاده می‌کنیم و تلاشی برای کمک به تسریع احیا و بهبود شرایط دریاچه خواهد بود.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، با بیان اینکه احیای دریاچه، هماهنگی مردم و حاکمیت را می‌طلبد و این همکاری‌ها زیرساخت توسعه و پیشرفت در هر حوزه است چراکه دولت به تنهایی نمی‌تواند در این بخش موفق شود.

انتهای پیام