صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
استاندار مازندران:

استاندار مازندران با بیان اینکه مسئله جوانی جمعیت از اولویت‌های مبنایی استان است، گفت: جوانی جمعیت به عنوان یک مسئله فرهنگی تلقی شود.

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، 3 دی در نشست ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان، گفت: پرداخت وام ازدواج در استان مازندران، با توجه به وضعیت جوانی جمعیتی که این استان دارد، به هیچ دلیلی نباید متوقف شود.

وی افزود: تاکنون 22 هزار و 327 مورد تسهیلات فرزندآوری و 13 هزار و 878 فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است.

حسینی پور با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم فعالیت این ستاد ایجاد یک گفتمان واحد است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مازندران در شرایط خاص قرار دارد و سطح توقعات ملی از استان مازندران بسیار بالاست، لذا برش‌های شهرستانی جوانی جمعیت و خانواده باید توسط فرمانداران احصا و مشخص شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نشست ستاد جوانی جمعیت در هر شهرستانی باید تشکیل و مدیران استانی در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران شخصاً در نشست‌های جوانی و جمعیت حضور پیدا کنند و شهرستان‌ها در این حوزه پای کار بیایند، چرا که مسئله جوانی جمعیت از اولویت‌های مبنایی استان است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه، همایش‌های شهرستانی جوانی جمعیت در هر شهرستان با شناسایی و حضور چهره‌های تأثیرگذار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی برگزار شود، اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها در حل مشکل جوانی جمعیت مؤثر است و حس مسئولیتی که نسبت به مقوله جوانی جمعیت در این نشست‌ها وجود دارد، به مردم و جامعه انتقال داده شود، چرا که هنوز نتوانستیم به درک مشترکی در حوزه جوانی جمعیت دست پیدا کنیم.

حسینی‌پور بیان کرد: بیشترین دلائلی که در استان مازندران در جوانی جمعیت می‌تواند اثرگذار باشد، مسائل فرهنگی است، لیکن مسائل فرهنگی در مقوله جوانی جمعیت خیلی کم دیده شده است.

استاندار مازندران تأکید کرد: شناخت دقیق مسئله در جوانی جمعیت برای دستیابی به یک راه حل باید در دستور کار این ستاد قرار گیرد تا موضوع جوانی جمعیت فراتر از آنچه که در حال حاضر است، پیگیری شود که این امر، نیازمند فعالیت عملیاتی تر در این حوزه است.

وی تصریح کرد: باید نقش دستگاه‌های فرهنگی و نخبگان هر شهرستان در موضوع جمعیت مشخص شود و دستگاه‌های اجرایی اقدامات اثرگذار خود را انجام دهند، تا شاهد روند افزایشی در این راستا باشیم.

استاندار مازندران ادامه داد: در هر شهرستانی یک همایش بزرگ جوانی جمعیت با حضور چهره‌های تأثیرگذار آن با بهترین کیفیت در شهرستان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران گزارشی از روند جوانی جمعیت در شهرستان‌ها ارائه دهند، گفت: آسیب‌شناسی هر شهرستان در این همایش‌ها در دستور کار قرار گیرد تا شاهد اقدامات عملیاتی در زمینه احصاء علل و عوامل کاهش جمعیت باشیم.

انتهای پیام