صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۲۹۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در مرکز پدافند هوایی حضرت علی‌اکبر(ع) اراک برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، عصر روزگذشته، 17 دی در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در مرکز پدافند هوایی حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: تکریم خانواده شهدا یک وظیفه دینی و اخلاقی و انسانی است و همه مسئولان باید به این رسالت مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهدا پرچم اسلام و مقاومت را در دنیا به اهتزاز درآوردند، ادامه داد: باید خانواده معظم شهدا برای تربیت چنین فرزندان غیور و وظیفه‌شناسی که در خط اسلام و ولایت حرکت کردند آفرین گفت و آنها را مورد تجلیل و تکریم قرار داد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه شهدا راه به ما نشان دادند و راه و سیره آنان نجات‌بخش جامعه بشریت است، افزود: مکتب حاج قاسم و سایر شهدا و خانواده شهدا راهگشا برای همه ما است و مسیر عزت و اقتدار امت اسلام را نشان می‌دهد. مکتب شهدا تربیت‌کننده نسل انقلابی و جهادی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: شهدا عاشق خداوند و مکتب اسلام بودند و با ولایت‌پذیری در مسیر شهادت گام برداشتند و قطعاً شهدا در نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند و هیچ مقامی جایگزین مقام شهادت نیست. در حدیثی آمده بالاتر از هر بلندی، بلندی است بالاتر از قله، قله است، ولی بالاتر از شهادت چیزی نیست و امروز مفتخریم نیروهای مسلح در راهی که امامین انقلاب و شهدا به ما آموختند حرکت می‌کنند که این راه، عزت، افتخار، مقاومت و عشق به کربلا را به دنبال دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به جایگاه زن در اسلام و انقلاب اسلامی بیان کرد: اسلام مقام زن و جایگاه والای بانوان را احیا کرد و زن در فرهنگ رضاخانی شخصیت نداشت، اما انقلاب اسلامی به بانوان عزت بخشید و مادرانی را پرورش داده که عزیزترین و گرامی‌ترین هستی خود در زندگی خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اهمیت مسئله حجاب و ضرورت تحقق جهاد تبیین گفت: در بحث حجاب باید با اخلاق حسنه و رفتار مناسب برخورد کنیم. آن خانم بدحجاب خواهران ما هستند که در دایره اسلام قرار دارند، ما مکلفیم با اخلاق و متانت آنان راهنمایی کنیم و البته جهاد تبیین به ویژه تبیین ارزش‌های دینی و انقلابی برای نسل جوان و نوجوان یک ضرورت مهم است.

وی با اشاره به اهداف دشمن در جنگ ترکیبی گفت: توطئه دشمن در جنگ ترکیبی وسیع و گسترده است؛ لذا باید هوشیار باشیم و نسبت به توطئه‌های دشمنان به موقع و هوشیارانه عمل کنیم و نباید بگذاریم جوانان فریب عملیات روانی دشمن و دروغ پردازی‌های آنها را بخورند.

انتهای پیام