صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

امام جمعه آرادان با بیان اینکه فرزندآوری و مقوله جوانی جمعیت مهمترین چالش کشور است، گفت: اقشار تاثیرگذار جامعه باید به ترویج موضوع جوانی جمعیت، توجه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا، امام جمعه آرادان، امروز، 23 دی، در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با بیان اینکه بسیج همیشه در همه مقاطع تاریخی بازوی ولایت بوده گفت: بسیج شجره طیبه است.

وی با بیان اینکه تعدادی از مسئولان در نمازجمعه آرادان حضور پیدا می‌کنند اما بخش کثیری نیز اهمیت نمی‌دهند لذا باید تدبیری اندیشیده شود که مسئولان در نمازجمعه حاضر شوند، اظهار کرد: کارمندان از این نظام حقوق می‌گیرند و لذا باید در نماز جمعه حضور داشته باشند که مردم کوچه و بازار مسائل را چهره به چهره آنان مطرح کنند.

امام جمعه آرادان با تأکید بر اینکه بخشداران، معاونان فرمانداران و مسئولان ادارات باید در نمازجمعه حضور یابد تا بتوانند از نزدیک با مردم در ارتباط باشند، یادآور شد: مدیران در این نظام مسئولیت دارند که باید در نمازجمعه حضور پیدا کنند.

حجت‌الاسلام شریفی‌نیا ادامه داد: مهمترین رخداد هفته جاری حضور مداحان اهل بیت (ع) و شعرای آئینی در محضر رهبر انقلاب بود که بر این اساس طبق گفته ایشان مداحان امروز در عرصه‌های مختلف نقش مهمی دارند و در فتنه‌ها نیز شاهد این نقش‌آفرینی بودیم لذا مداحان را باید سرمایه‌های نظام دانست.

به گفته وی؛ گاهی یک شعر آنقدر تأثیر دارد که ده‌ها کار عملی آن را نخواهند داشت، که بر این اساس شعر باید معرفت‌افزایی کند و در هر زمان باید مطابق با نیاز آن زمان، نقش‌آفرینی کند.

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه زمانی نیاز است که جامعه نسبت به دشمنان هوشیار تر شود متذکر شد: زمانی ضرورت دارد که امیدافزایی را شاهد باشیم و مردم را به استقامت برابر دشمنان دعوت کنیم و حتی گاهی فضای جامعه اقتضا می‌کند که علم و پیشرفت و تحول نمایش داده شود، لذا اینجا است که اهمیت شعر و مداحی بیش از هر زمان مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام شریفی‌نیا خواستار توجه جامعه ستایشگران به موضوع فرزندآوری شد و افزود: موضوعاتی مانند جمعیت از مهمترین مسائل کشور هستند، که بر این اساس باید جمعیت ما جوان بماند و لذا اگر با چنین روندی پیش برویم تا چند سال آینده شاهد جمعیت پیر در ایران خواهیم بود از سوی دیگر امروز یکی از مهمترین شگردهای دشمنان تزریق ناامیدی در بین جوانان است که باید به این موضوع نیز توجه داشت و در کشور امید افزایی کرد.

انتهای پیام