صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

مدیر کل آموزش و پرورش قم طی پیامی ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) وبزرگداشت مقام زن را تبریک وتهنیت گفت.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم متن کامل پیام علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش قم، به شرح ذیل می‌باشد؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«انا اعطیناک الکوثر»

بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد زهره درخشان عصمت وطهارت، راز ماندگار هستی، اسوه تمام عیار مکارم و اخلاق در تمامی اعصار، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) که به خوبی روز زن و بزرگداشت مقام مادر نامگذاری شده است مبارک باد.

بدون شک این روز خجسته به مثابه پیدایش هویتی ممتاز در پهنه عالم امکان است و طلوع اختر تابناک فاطمه در سپهر معرفت بشری چنان شور و نشاط افریده که تنها در پرتو خورشید عالم‌تاب محمدی و بدر تمام علوی قابل رویت است.

به یقین نامگذاری سالروز ولادت با سعادت کوثر قرآن به نام روز زن و بزرگداشت مقام مادر برای تمام زنان و مردانی است که در نهایت کمال اوج مقام بودند و در نقش دختر، مادر و همسر معیاری کامل به شمار می‌روند.

تعهد،وفاداری،صبر در حوادث و سختی‌ها و... در زندگی حضرت زهرا(س) و نقش همسری و مادری او در همراهی با ولایت و تربیت فرزندانی که تمام جهانیان به آن افتخار می‌کنند و پس از گذشت قرن‌ها هنوز به منجی‌گری تربیت یافته دامان پاک و مطهر آن حضرت امیدوارند بر هیچکس پوشیده نیست که قطعا زنان عفیف اسلامی یر ادامه راه او همچنان ممتاز ونمونه‌اند.

اینجانب ضمن شادباش مجدد روز خجسته میلاد که با سالروز تولد فرزند دلبندشان حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) تقارن یافته است برای همه زنان و مادران ایران بزرگ اسلامی بهترین‌ها را مسئلت می‌کنم و آرزو می‌کنم. این عزیزان با الگوگیری انسان ساز این بانوی نمونه و بی‌مانند، زیباترین شکوفه‌های درخت انسانیت را تجلی بخشیده و با گرما بخشیدن به کانون خانواده و تربیت نسلی آگاه و با بصیرت، آینده‌ای روشن را برای این مرز و بوم رقم بزنند.

علیرضا رحیمی

مدیر کل آموزش و پرورش

انتهای پیام