صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۵۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد:

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت زنده است کشور و نظام پابرجا و دشمنان مأیوس و ناامید هستند.

‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایکنا از لرستان‌، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد‌، امروز، ۲۶ دی‌ماه در مراسم تشییع شهید احمد کشوری‌نیا در این شهرستان اظهار کرد: زندگی انسان مراحل و مراتبی دارد که برخی‌ در همان مرحله اول حیات می‌مانند و به‌دنبال رسیدن به مراحل و مراتب کمال و مراتب بالاتر حیات نیستند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کسی که ایمان داشته باشد به حیات طیبه می‌رسد، گفت: شهید از کسانی است که به حیات طیبه دست پیدا کرده و از فضل پروردگارشان ارتزاق می‌کند و این مقام بشارت به خانواده شهدا و شهید کشوری‌نیا است.

شمسی‌فر با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری شهادت وارد شدن در حریم خلوت الهی و میهمانی ضیافت الهی است، اضافه کرد: شهید در راه امنیت و حفظ دین، بالاترین سرمایه را که جان اوست نثار راه خدا می‌کند، لذا باید بدانیم این امنیت، آزادگی، حریت و اقتدار ایران اسلامی، به برکت خون شهداست.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه از دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران شهادت چراغ راه ملت‌ها و مقام شهادت اوج سلوک در مقام معناست، ادامه داد: از کلام امام راحل چنین می‌توان برداشت کرد که شهید به بالاترین مقام سلوک و عرفان دست پیدا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود و ملتی که ایثار و شهادت داشته باشد سربلند و آزاد خواهد بود، اضافه کرد: در طول انقلاب همواره فرهنگ ایثار و شهادت وجود داشته است؛ به‌طوری‌ که شهدا در پیروزی انقلاب و بعد از آن در دفاع مقدس برای حفظ نظام جان خود را فدا کردند و امروز نیز شاهد تقدیم شهدای راه سلامت و امنیت در جامعه هستیم و این فرهنگ همیشه وجود خواهد داشت.

شمسی‌فر با بیان اینکه مجاهدان با جان و مال خود برای اعتلای دین خدا به میدان می‌آیند و مجاهده می‌کنند و خدا هم به آنان مقام ارزشمند و عظیم شهادت را عطا می‌کند، اظهار کرد: شهید جایگاهی دارد که امکان درک این جایگاه برای بسیاری از انسان‌ها امکان ندارد.

امام‌ جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، لذا دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ شود دشمنان هر آنچه داریم را از ما می‌گیرند و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت زنده است کشور و نظام پابرجاست و دشمنان مأیوس و ناامید هستند.

وی با اشاره به جایگاه والای خانواده‌های شهدا بر لزوم توجه بیشتر به جامعه ایثارگران تأکید کرد و گفت: مادران شهدا با پرورش دلاورمردان و تربیت فرزندان مجاهد، دشمن را ناکام کرده‌اند و ما همواره مدیون آنان هستیم.

انتهای پیام