صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور گفت: لازم است سند جامع کامل، دقیق و اقنایی برای منطقه محروم نهبندان یا سایر مناطق استان خراسان‌جنوبی آماده شود تا نهبندان منطقه هدف بنیاد علوی انتخاب شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان نهبندان، حجت‌الاسلام محسن درستکار، رئیس مجمع عالی جهادگران کشور و معاون بنیاد علوی، شب گذشته، ۲۶ دی‌ماه در جمع گروه‌های جهادی اظهار کرد: مجمع عالی جهادگران با دو رویکرد کار خود را جلو می‌برد که اولی مطالبه‌گری درون‌سازمانی نسبت به بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی، نیروی انسانی، سپاه و دیگری مطالبه‌گری برون‌سازمانی نسبت به دستگاه‌های اداری، امام جمعه و... است.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور افزود: دومین وظیفه مجمع جهادگران سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری است، یعنی اندیشه‌ورزی و همفکری. برای بررسی مشکلات منطقه باید جلسات برگزار شود تا چاره‌اندیشی شود. هشت قرارگاه ملی و 92 قرارگاه پهنه‌ای و 400 قرارگاه منطقه‌ای در 32 استان کشور داریم که خراسان‌جنوبی از جمله استان‌هایی است که سه قرارگاه را دارد، ما این قرارگاه‌ها را از طریق رسانه تجهیز کرده‌ایم و لذا هر منطقه باید مطالبات خود را به‌صورت جدی مطرح کند.

وی تصریح کرد: اعتبار به بسیج سازندگی تزریق شده و باید قرارگاه پهنه‌ای تجهیز شود، دو مرتبه 50 میلیون تومان هم برای مبحث عمرانی تزریق شده است؛ از ابتدای امسال تاکنون طی پنج رزمایش، اعتباراتی تزریق شده است و مسئول بسیج سازندگی باید آن را بین گروه‌های جهادی که در رزمایش فاطمی یک و دو و اردوهای جهادی شرکت کرده‌اند تقسیم می‌کرد که اگر این اعتبار به دست آنها نرسیده است باید به ما اعلام شود.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور با بیان اینکه این مجمع نظام‌نامه شهرستانی، استانی و کشوری دارد، افزود: در 543 نقطه کشور، 42 هزار گروه جهادی ما فعال هستند که در هر نقطه 12 کارگروه تخصصی داریم، لذا مسئول گروه‌های جهادی باید در خصوص شرح وظایف توجیه باشد.

درستکار گفت: بنیاد علوی دارای چند بخش از جمله بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و مرکز جهادی بنیاد علوی است که مجمع جهادگران در مرکز جهادی بنیاد علوی است؛ با هدف پیشرفت منطقه‌ای، غنی‌سازی تهی‌دستان و کمک به معشیت مردم به‌ویژه در ایام کرونا است بسته‌های زیادی توزیع شد، هم‌اکنون نیز بنیاد علوی بال و بازوی توانمند بنیاد مستضعفان است، همچنان که شورای جهادی بازوی توانمند گروه‌های جهادی است.

وی ادامه داد: ما از گروه‌های جهادی شامل سمن‌ها، مساجد، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری و مردمی حمایت می‌کنیم و در شش ماه اول سال 12 پویش برگزار می‌کنیم.

رئیس مجمع عالی جهادگران کشور خواستار شد تا شبکه‌ای در فضای مجازی شکل بگیرد تا کمک‌ها به استان خراسان‌جنوبی هم برسد و یکسری حمایت‌ها به‌صورت مستمر انجام می‌شود، لذا روش ارتباط و مکاتبه با ما سایت جهاد آراست.

درستکار ادامه داد: ما در وام‌های اشتغال، معیشیتی، پزشکی، قنوات، درختکاری، حمایت از ایده‌های جدید، منطقه یک یا دو کلاسه، تعمیر و مرمت ابنیه کمک می‌کنیم اما در حال حاضر بسته معیشتی، جهیزیه و سایر نداریم.

وی یادآور شد: لازم است سند جامع کامل، دقیق و اقنایی برای منطقه محروم نهبندان یا سایر مناطق استان خراسان‌جنوبی آماده شود تا نهبندان منطقه هدف بنیاد علوی انتخاب شود.

انتهای پیام