صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
حجت‌الاسلام میرشفیعی تبیین کرد

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر انسان به این امر ایمان پیدا کند همان‌گونه که عالم محضر خداست، محضر حجت خدا نیز است و در این امر شکی در دل خود راه ندهد، بهترین کلاس اخلاق و بهترین مدیریت برای تربیت نفس اوست؛ در این صورت زبان، چشم و دل خود را حفظ می‌کند.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرشفیعی، استاد حوزه علمیه، شامگاه 30 دی‌ماه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین اثربخشی بر نزدیک بودن ظهور وظیفه‌شناسی ماست و هر آنچه خداوند متعال مقدر کرده است، خیر مطلق است و خدا اذن دهد همان موقع به صلاح است.

وی ضمن تأکید بر عدم تعیین وقت برای ظهور صاحب‌الزمان(عج) افزود: انتظار فرج و دعا برای ظهور از بایدهای دوران غیبت است، در همین راستا مهدی صاحب‌الزمان(عج) می‌فرمایند: «اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِيل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم؛ برای تعجيل در ظهور من زياد دعا کنيد که خود این دعا، فَرَج و نجات شماست»، چرا که حضرت در مقابل دعای بر فرج، انسان‌ها را دعا می‌کند و تأکید کرده‌اند که هرگز شما را فراموش نکرده و پیوسته مراقب احوالات شما هستیم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بیان کرد: هم خداوند متعال می‌داند که حضرت باید چه موقع ظهور کند و هم امام زمان(عج) که در پس پرده غیبت حضور دارند، وظیفه‌شناس و مأمور از طرف حق است که تکلیفش را درباره شیعیان انجام دهد. لذا، این‌ مهم است که ما نسبت به آن حضرت باید چه کنیم و چه روابطی و چه توجهاتی را نسبت به ایشان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وجود نازنین بقیه‌الله‌الاعظم(عج) نوری ساطع بر روی زمین که عالم را نورافشانی می‌کند است، گفت: امام باقر(ع) در پاسخ ابو بصیر که از اطلاع امام نسبت به احوال مؤمنان تعجب کرد، فرمودند: «أتَرَونَ أن لَيسَ لَنا مَعَکُم أعيُنٌ ناظِرَة وَ أسمَاعٌ سامِعَة، بِئسَ ما رَأيتُم وَ اللهِ لا يَخفَی عَلينا شئٌ مِن أعمالِکُم  فَاحضُرُونا جَميعاً وَ عَوِّدُوا أنفُسَکُم الخَير وَ کوُنوُا مِن اَهلِهِ تُعرَفوُا فَاِنِّی بِهذَا آمُرُ وُلدی وَ شيعَتیِ؛ آيا شما فکر می‌کنید که ما چشمانی نداريم که با آن شما را ببینیم و گوش‌هایی که سخنان شما را بشنويم؟! اگر این‌طور فکر کنيد بد فکر کرده‌اید. به خدا قسم هیچ‌چیز از اعمال شما بر ما پنهان نيست، پس همه شما خود را در مقابل ما حاضر ببينيد، و خودتان را به کار خير عادت بدهيد، و از اهل خیر باشید تا به آن شناخته شويد؛  و من فرزندان و شيعيانم را به این سفارش می‌کنم.»

میرشفیعی با تأکید بر اینکه امام(ع) نه‌ تنها همراه همه شیعیان و دوستان، بلکه همراه همه خلق چشم بینا و گوش شنوایی دارد، اظهار کرد: امام باقر(ع) در ادامه فرمود: «هیچ یک از اعمال انسان بر اهل‌ بیت(ع) مخفی نیست و تمام اعمال آدمی در تیررس دید ایشان قرار دارد. خداوند در آیه 105 سوره توبه فرمود: «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ؛ و بگو که هر عمل کنید خدا آن عمل را می‌بیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه می‌شوند.»

وی افزود: حجت خداوند به اذن الله ناظر بر اعمال خلق است، چراکه اگر امامی از احوالات امتش بی‌خبر باشد، نمی‌تواند امامت کند و کار هدایت را انجام دهد، همان‌طور که خداوند متعال از تمام افعال، احوال و اعمال ما باخبر است، حجت خداوند که عین‌الله ناظر است از تمام اقوال، احوال و افعال ما باخبر است تا ما را کمک و هدایت و مدیریت کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اگر انسان به این امر ایمان پیدا کند که همان‌گونه که عالم محضر خداست، محضر حجت خدا نیز است و در این امر شکی در دل خود راه ندهد، بهترین کلاس اخلاق و بهترین مدیریت برای تربیت نفس اوست؛ در این صورت زبان، چشم و دل خود را حفظ می‌کند، زیرا دل اگر خطا رود ضایعاتی به بار خواهد آورد.

میرشفیعی با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) نسبت به گناه مؤمنان طلب مغفرت می‌کنند، یادآور شد: امام باقر(ع) فرمودند: «همان‌طور که از دسترس خدا خارج نیستی، نه فقط امام زمان خود را پیش خود حاضر بدانی، بلکه همه ما اهل‌ بیت(ع) را در همه‌ جا حاضر و ناظر بدانی»؛ اگر انسان با این اعتقاد نفس بکشد و با این اعتقاد راه برود و زندگی کند که در تمام لحظه‌های زندگی در کنار حضور در محضر الهی خود را در تیررس دید چهارده نور الهی ببیند، خود را به خوبی‌ها عادت خواهد داد.

انتهای پیام