صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، مسکن را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته استان سیستان و بلوچستان هم در ساخت و هم تأمین زمین طرح نهضت‌ ملی مسکن در کشور پیشرو است.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران، اول بهمن در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان، گفت: ضروری است بسیاری از اراضی موجود در شهر زاهدان که در اختیار نیروهای نظامی قرار دارد، در چرخه برنامه‌ریزی شهری قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و نیروی‌ زمینی ارتش جهموری اسلامی به‌زودی بخشی از اراضی در اختیار این ارگان نظامی در استان، هم از نظر سکونت و هم تأمین خدمات، در برنامه‌ریزی شهری قرار خواهد گرفت.

صادق‌ مالواجرد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای دولت سیزدهم از اولویت ویژه و بسیار بالایی برخوردار است، گفت: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان سبب شده علاوه بر تأمین زمین مورد نیاز، با پیشرفت فیزیکی مطلوب و کیفیت بالای ساخت و سازها، اقدامات خوبی به منظور تسهیل در خانه‌دار شدن مردم این دیار انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی مناطق حاشیه شهر زاهدان، گفت: مقرر شد تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان طرحی برای ساماندهی اراضی بلوار شهید سردار سلیمانی زاهدان تهیه کنند که در قالب آن، هم خدمات پشتیبانی و هم شبکه معابر لحاظ شده باشد تا بعد از تصویب در شورای‌ عالی معماری و شهرسازی شهروندان این مناطق از خدمات آن بهره‌مند شوند.

عطاءالله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و دبیر شورای مسکن استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح نهضت‌ ملی مسکن در استان، اشتغال‌زایی ۲۸ هزار و ۷۶۹ نفر را به همراه داشته است، گفت: استادکارانی که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند، برای این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تمام مراحل ساخت طرح نهضت‌ملی مسکن اعم از تأمین زمین، فراهم کردن زیرساخت‌ها، سهم آورده‌ اعضا و دیگر موارد طبق یک زمان‌بندی مشخص و با یک شتاب مناسب در حال پیگیری است، افزود: برای اجرای این طرح همه دست‌اندرکاران تاکنون خوب پای کار آمدند و خوشبختانه به واسطه همین همکاری در مقیاس ملی مسکن جایگاه خوبی پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ساخت ۱۹ هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تأکید کرد: با 55 درصد پیشرفت فیزیکی مطلوب واحدهای در دست ساخت طرح نهضت‌ملی مسکن در استان پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، بخش قابل توجهی از آن‌ها در مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری شود.

اکبری، نبود زیرساخت‌های برق، آب و گاز در طرح نهضت‌ملی مسکن سیستان و بلوچستان را یکی از مهم‌ترین مشکلات دانست و گفت: با توجه به نقشه کامل این طرح، نیاز است نهادهای خدمات‌رسان نسبت به تأمین زیرساخت برق، آب و گاز در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم، افزود: در این زمینه تلاش شده شرایط و ظرفیت استان در نظر گرفته شود به طوری که در بسیاری از شهرستان‌های استان از جمله سراوان، خاش، مهرستان و شهر جدید رامشار این مهم در حال اجرا است.
انتهای پیام