صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از اجرای طرح «مصلحین و حکمین قرآنی» در راستای افزایش صلح و سازش میان زوجین متقاضی طلاق خبر داد و گفت: 27 درصد پرونده‌های ارجاعی به مصلحین و حکمین قرآنی کردستان منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا اعظمی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان امروز، دوم بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان درهفت حوزه فرهنگی - اجتماعی، زنان و کودکان، حمایت از حقوق زنان و خانواده فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی - اجتماعی پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از خشونت و پیشگیری از آسیب‌های حوزه کودکان را در دستور کار خود دارد، افزود: در این راستا پیگیری آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج، برگزاری کارگاه‌های مهاجر، کارگاه‌ها آموزشی فرزندان آفتاب، ساخت کلیپ و موشن‌گرافی عواقب سوء اعتیاد انجام شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان بیان کرد: در حوزه پیشگیری از خشونت نیز اقدام به تهیه و نصب بنر و پوستر، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از خشونت برای اولیای دانش‌آموزان، معلمان، رانندگان و تاکسی و ... کرده است.

وی افزود: در حوزه پیشگیری از جرائم حوزه کودکان اقدام به تشکیل اولین کارگروه آیین‌نامه ماده 6 حمایت از حقوق کودکان، پیگیری و هماهنگی اقدامات ادارات در حوزه کودکان کار و خیابانی، شناسایی کودکان کار و پیگیری مشکلات آنان و کمک‌های خاصی به اولیای آنان از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

اعظمی در ادامه گفت: در حوزه زنان و کودکان ۱۴ مرکز مشاوره پیش از طلاق را احداث کرده‌ایم تا بتوانیم با ایجاد صلح و سازش از آسیب طلاق بین خانواده‌ها جلوگیری کنیم و پرونده به دادگستری ارجاع داده نشود.

وی از اجرای طرح «مصلحین و حکمین قرآنی» در راستای افزایش صلح و سازش میان زوجین متقاضی طلاق خبر داد و گفت: 27 درصد پرونده‌های ارجاعی به مصلحین و حکمین قرآنی کردستان منجر به صلح و سازش شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان افزود: با توجه به عملکرد مثبت طرح «مصلحین و حکمین قرآنی» و بنا بر دستور رئیس کل دادگستری استان کردستان در تلاشیم تا در سطح تمام شهرستان‌های استان این طرح اجرایی شود.

وی از راه‌اندازی مراکز مهر در دادگستری استان کردستان خبر داد و یادآور شد: این مراکز برای ایجاد مکانی به منظور نظارت بر ملاقات فرزندان راه‌اندازی شده است و در تمام شهرستان‌های استان هر کدام یک مرکز و در سنندج دو مرکز مهر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام