صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

مراسم گرامیداشت حماسه ۲ بهمن با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و آحاد مختلف مردم در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، روز گذشته، 2 بهمن در مراسم گرامیداشت حماسه آغاز قیام مسلحانه علیه رژیم طاغوت اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم تجلیل و تقدیر از افرادی است که در سال 57 پیش از پیروزی انقلاب در عرصه مبارزه با رژیم طاغوت جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای دفاع از دین، اسلام و لبیک به فرمان امام خمینی(ره) به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید قطب سومی در کنار قطب شرق و غرب ایجاد شد و اکنون با گذشت بیش از 40 سال با قدرت در برابر دشمنان ایستاده و با صبر و استقامت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده: «وقتی جماعتی گفتند که ایمان آوردیم ما آن‌ها را به حال خود وا نمی‌گذاریم بلکه در بلایا و سختی‌ها امتحان خواهیم کرد»، لذا این فتنه‌ها و آزمایش‌های طول تاریخ انقلاب نیز آزمونی از سوی خداوند متعال است تا افراد دین‌دار با کسانی که تظاهر به دینداری می‌کنند مشخص شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بنابراین آن‌هایی که در راه خدا مجاهدت کردند و به شهادت رسیدند به وظیفه خود ادا کردند به اجر شهادت دست یافتند اما تکلیف آن‌هایی که امروز هستند، پایداری و ادامه راه شهدا است که قطع یقین پاداش و اجر استقامت‌کنندگان بی‌حد و حصر است.

وی گفت: در روز دوم بهمن ماموران رژیم طاغوت پایگاه مبارزان انقلاب که مسجد اعظم بود را به توپ بستند و در کل کشور سابقه نداشت که گروه‌های مبارز، مسلح شوند و برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب وارد میدان شوند که مرحوم حجت‌الاسلام حسنی با هدایت‌های خود مبارزه با طاغوت را در ارومیه رهبری کرد.

حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری ایستادگی و تاب‌آوری در بعد از انقلاب امری بسیار مهم است بنابراین ما باید در این مسیر استقامت کنیم تا نصرت الهی بر ما نازل شود.

وی افزود: ملت ایران بدانند فتنه‌ها تمام‌شدنی نیست و ادامه دارد و در این فتنه‌ها است که افراد صادق و انقلابی و مومن از افراد ریاکار تشخیص داده می‌شوند.

انتهای پیام