صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۷۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از احزاب سیاسی خواست تا در انتخابات پیش‌رو از نامزدهای خود پس از انتخابات مطالبه‌گری داشته باشند و حمایت خود در دوره آتی را مشروط به کارآمدی کاندیداهای مدنظر قرار دهید و سپس افزود: عدم مطالبه‌گری احزاب به نوعی سبب غفلت مسئولان می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 7 بهمن در جلسه با اعضای شورای مرکزی حزب جمعیت اسلامی فرهنگیان، رابطه بین دولت و احزاب را یک رابطه متقابل دانست و گفت: احزاب و دانشجویان می‌توانند موذن جامعه باشند.

وی اظهار کرد: تاکنون پنج جلسه با حضور طیف های مختلف سیاسی استان شامل اصولگرا و اصلاح‌طلب، برگزار شده اما این اولین جلسه‌ای است که با حضور اعضای جریان و حزب خاصی برگزار می‌شود که امیددارم این روند ادامه‌دار باشد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس رابطه بین دولت و احزاب را یک رابطه متقابل دانست و گفت: احزاب دولت‌ها را تشکیل می‌دهند و دولتها نیز فضای کار را برای احزاب فراهم می‌کند.

محبی‌پور ادامه داد: احزاب در واقع هم به‌عنوان رصدکننده، پایش‌کننده و روشنگر هستند و هم حامی دولت محسوب می‌شوند، دولت هم متقابلاً در راستای تقویت احزاب یکسری خدمات را ارائه می‌کند و گاهی مواقع احزاب صرفأ کارکرد انتخاباتی دارند در حالی که این حداقل کارکرد احزاب و نه تنها کارکرد آنان است.

 وی اضافه کرد: تشکل‌های سیاسی در این راستا باید به طور جدی بازنگری شوند تا کارکرد واقعی خود را پیدا کنند و بعد از روی کار آمدن دولت‌ها احزاب باید روند مطالبه‌گری و پیگیری خود را داشته باشند تا دولتی که بر اساس حمایت آن حزب روی کار آمده است خود را پاسخگو و مسئول بداند، در این صورت نیز دولتی کارآمدتر خواهیم داشت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: همانطور که احزاب و تشکل‌های سیاسی در زمان انتخابات از دولت‌های خاصی حمایت می‌کنند نیاز است مطالبه‌گری بعد از انتخابات را هم پیگیری کنند تا دولت خود را پاسخگو به این اعضا و ستادها بداند، حیات سیاسی یک جامعه به فعالیت‌های مردم نهاد، سمن‌ها، احزاب، تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی بستگی دارد.

محبی‌پور با بیان اینکه نگاه ما به احزاب حامیان دولت نزدیک‌تر است و این جریان باید بیشتر و نزدیکتر به ما کار را دنبال کنند، گفت: ۹۵ درصد از خواسته‌ها و مطالبات اعضا در این نشست در قالب آموزش و پرورش بود که بعضاً نکات قابل پیگیری است، اما دامنه فعالیت شما بسیار فراتر از آموزش و پرورش باید باشد در حقیقت فرهنگیان رصدکننده و همچنین هدایت کننده‌های خوبی هستند.

وی افزود: فرهنگیان در شهرها و روستاها هم تشکیلات دارند و به همین دلیل هم کسانی که کاندیدا می‌شوند در زمان انتخابات سراغ فرهنگیان می‌آیند و شعار هم زیاد می‌دهند که برای فرهنگیان چه کارهایی را پیگیری می‌کنند و این نشان دهنده وسعت کار اهالی این حوزه است.

معاون استاندار فارس احزاب را موذن جامعه دانست و گفت: باید مشخص کنند در چه زمانی مسئولان چه کارهایی را باید انجام دهند و اگر به این صورت عمل کنند باعث می‌شود که انتخاب شوندگان به شما وعده‌های پوشالی ندهند چون می‌دانند که مطالبه‌گری شما ادامه دار است و فردا در قبال وعده‌های خود باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام