صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۱۷۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان گفت: در بحث مقابلە با آسیب‌های اجتماعی باید برخورد اجتماعی و فرهنگی را جایگزین برخورد انتظامی و خشونت‌آمیز کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرانک رستگارنسب، مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کە امروز، هشتم بهمن‌ماه در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: تا زمانی کە آمار و اطلاع دقیقی از آسیب‌های اجتماعی در دست نباشد نمی‌توان برای مقابلە و پیشگیری از آن کاری کرد.

وی افزود: آسیب اجتماعی نوعی پدیدە جمعی و اجتماعی است کە همراە با پیچیدە شدن زندگی اجتماعی اشکال مختلفی بە خود گرفتە و ظهور و بروز آن طیفی از شهروندان را درگیر می‌کند.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: آسیب اجتماعی در دستە پدیدە‌های عام نام بردە می‌شود بە این دلیل کە در همەجا قابل مشاهدە است و همە گروەهای سنی، جنسی، قومی و نژادی را درگیر می‌کند، براین اساس شامل الگوهای متفاوتی از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی پویا و فعال هستند و مدام تولید و بازتولید می‌شود و پایان‌پذیر و تمام شدنی نیستند، اما می‌توان آن را قاعدەمند و قابل پیش‌بینی کرد.

رستگارنسب بیان کرد: سیاست‌گذاری در حوزە آسیب‌های اجتماعی زمانی می‌تواند مؤثر و رضایت‌بخش باشد کە تمام ویژگی‌های آسیب اجتماعی همچون همەجانبە بودن، مشارکتی، شرایط بومی و ... را در نظر گرفت.

وی در ادامە سخنان خود بر برخورد اجتماعی با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: بە جای برخورد انتظامی و خشونت آمیز با آسیب‌های اجتماعی باید برخورد اجتماعی را لحاظ کرد.

رضا طوسی، مدیرکل کمیتە امداد کردستان در ادامە این جلسە نیز گفت: ۳٥ درصد از جامعە هدف کمیتە امداد کردستان افراد زیر ٤۰ سال هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب بە ۹ میلیارد و ٦۰۰ میلیون تومان کمک هزینەهای آموزشی بە مددجویان کمیتە امداد پرداخت شدە است.

طوسی در پایان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳٦ میلیارد تومان نیز بە منظور تسهیل‌گری در امور ازدواج جوانان بە مددجویان کمیتە امداد پرداخت شدە است.

انتهای پیام